actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2015, 21:25
lowie.m*riën lowie.m*riën is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Balen
Posts: 20
Grieks parlement keurt nieuwe batterij hervormingen goed

19/11/15 - 20u50 Bron: Belga
Het Griekse parlement heeft vandaag een nieuw pakket "hervormingen" - besparingen - goedgekeurd die de weg vrijmaken voor een nieuwe tranche financiële "hulp" van de Europese Unie ten bedrage van twee miljard euro. Van de 300 parlementariërs keurden 153 leden van de links-rechtse regering het pakket goed, terwijl 137 parlementsleden het afkeurden. Tien afgevaardigden waren niet in het halfrond aanwezig.
Van het regeringskamp stemde één afgevaardigde van de rechtse Onafhankelijke Grieken tegen, en stuurde één lid van de Syriza-partij van premier Alexis Tsipras zijn kat. Laatstgenoemde werd meteen uit de parlementsfractie van Syriza geschrapt. Hetzelfde lot was de eenzame Onafhankelijke Griek beschoren. Gevolg: de regering heeft nog slechts een meerderheid van twee zitjes in de Bouli.

De maatregelen omvatten onder andere dat schuldenaars die hun spaarrekening niet aansnijden ook hun woning kunnen kwijtspelen. Amper een kwart van de sociaal achtergestelden zal voortaan beschermd blijven tegen het in beslag nemen van hun woning. Voorts wordt een extra belasting in het leven geroepen van 15 eurocent per liter voor Griekse wijn. Ook op geluksspelletjes worden nieuwe belastingen geheven.

Bron: HLN.be http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...ngen-goed.dhtml

Eigen mening: Ik vind het heel goed dat het Griekse parlement besparingen hebben goedgekeurd. En ik vind het ook goed dat ze besparen op geluksspelletjes, de mensen die genoeg geld hebben om geluksspelletjes te spelen kunnen toch nog een beetje missen zou ik denken. Ook de extra belastingen op Griekse wijn vind ik een goed idee, wijn doet mij aan luxe denken en op luxe moet er bespaard worden als het crisis is volgens mij. Dat schuldenaars die hun spaarrekening niet aansnijden hun woning in beslag kan worden genomen lijkt mij ook nog wel een redelijke maatregel.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.