actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th May 2016, 17:39
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Geen GAS-boetes voor zwemmers en geen rookverbod op strand

Geen GAS-boetes voor zwemmers en geen rookverbod op strand

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160511_02284038

De kustburgemeesters vinden het opleggen van GAS-boetes aan zwemmers in onbewaakte zones geen goed idee. Ook voor een algemeen rookverbod op de stranden zijn ze niet gewonnen.

Een uniforme richtlijn over het zwemverbod lijkt dus niet meteen in de maak, al zijn de gemeenten het er wel over eens dat het opleggen van GAS-boetes geen goed idee is.

‘We willen wijzen op de gevaren, eerder dan met een vermanend vingertje te zwaaien. Het is ook moeilijk afdwingbaar. Wat is zwemmen? Hoe haal je iemand uit het water en wie heeft nu een paspoort in zijn zwembroek zitten?’, zei de burgemeester van Koksijde Marc Vanden Bussche na het overleg met zijn collega’s.

De West-Vlaamse gouverneur Carl Decaluwé vond dat zwemmers die nu in zee gaan een boete moeten krijgen omdat het levensgevaarlijk is. Maar de kustburgemeesters gaan dus niet op die vraag in.

Ook een rookverbod aan de Vlaamse kust lijkt er niet meteen aan te komen. De kustgemeenten willen ook hier inzetten op het sensibiliseren van de badgasten. Zo zullen er gezamenlijke acties worden opgezet in samenwerking met de strandbars. Die moeten het aantal sigarettenpeuken op het strand verminderen.

‘Maar mag ik ook benadrukken dat we één van de properste stranden van Europa hebben’, zei Vanden Bussche. ‘Dat wordt al te vaak vergeten. De jongste dagen leek het in de media dat het strand een stort is. Iedere dag worden de stranden mooi en proper gemaakt, net zoals een skipiste.’

Eigen mening: Na enige discussie op verscheidene media en fora of het rookverbod op het strand wel een goed idee is, lijkt het verbod toch niet te komen. Toch niet voor de nabije toekomst. Ik vind het een goed idee dat het verbod er niet komt, alhoewel ik zelf geen roker ben. Het zou het zoveelste verbod zijn waar er iemand met de vinger zou staan zwaaien. Het is goed dat er wel acties gaan komen om de sigarettenpeuken op één of andere manier dan toch te verminderen.
Ook het niet opleggen van GAS-boetes aan zwemmers in onbewaakte zones is een goed idee, denk ik. Vandaag de dag kan je voor zowat alles een GAS-boete krijgen, en dit zou zowel eens de druppel kunnen worden die de emmer doet overlopen. De mensen wijzen op de gevaren lijkt me inderdaad veel beter.

Laatst aangepast door Kevin.V*nRillaer : 11th May 2016 om 17:44.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:25.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.