actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th May 2016, 16:16
Dennis.B*roeckx Dennis.B*roeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 55
Proces over terreurcel Verviers geschorst

Het proces rond de terreurcel van Verviers, die in januari 2015 werd opgerold, is tot ongenoegen van de rechter geschorst. Het veiligheidspersoneel wou niet na 16 uur werken.

Bij de start vanmorgen werd de zitting ook onmiddellijk geschorst. Het proces tegen de terreurcel had om 08.45 moeten aanvangen, maar ging uiteindelijk pas rond 09.30 van start. Bij aanvang van het proces meldden de advocaten van Marouane El Bali en Souhain El Abdi dat ze, door de staking in de gevangenissen, de voorbije twee weken hun cliënten niet hadden kunnen spreken. Zij kregen van de voorzitter tijd om dat te doen.

Op 15 januari 2015 werd er een grootschalige antiterreuractie georganiseerd en tijdens die actie werd de terreurcel in Verviers gevat. De personen in kwestie worden ervan verdacht een aanslag aan het plannen te zijn geweest.

Bron: www.standaard.be
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160509_02279936
09/05/2016 15:54

Mening: Dat het altijd zolang moet duren tot een belangrijk proces zoals deze werkelijk word behandeld vind ik jammer. Het systeem werkt op dit vlak naar mijn mening zeker niet vlot genoeg. Dat dit dan nog eens word uitgesteld door stakingen is helemaal een spijtig geval. Men had kunnen proberen de advocaten nochtans de stakingen toch met hun cliënten laten spreken. Ook al was dit niet mogelijk zou ik denken nadat dit proces al zo lang op zich heeft laten wachten dat de advocaten al tijd genoeg zouden hebben gehad. Ik vind dit dus een spijtige zaak en hoop dat het proces snel behandeld kan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:05.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.