actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2009, 20:32
jeroen.ooms@edu.khk. jeroen.ooms@edu.khk. is offline
Jeroen.Ooms
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Nederland heeft af te rekenen met Q-koorts

Nederland heeft af te rekenen met Q-koorts

De Nederlandse ministers van Volksgezondheid en Landbouw laten alle drachtige schapen en geiten op met Q-koorts besmette bedrijven ruimen. In Nederland zijn intussen al verschillende mensen aan de ziekte overleden.

De bacterie die Q-koorts veroorzaakt, de Coxiella Burnetii bacterie, komt vrij bij miskramen van drachtige geiten en schapen. De klachten zijn koorts, griepverschijnselen en overgeven.

Volgens het Nederlandse RijksInstituut voor Volksgezondheid en Milieu zijn al verschillende mensen overleden aan de ziekte.

Er zijn verschillende opties om de hardnekkige bacteriële ziekte bij geiten en schapen in te dammen. Eén optie is om alle drachtige dieren af te maken.

De Nederlandse minsters van Volksgezondheid en Landbouw, Ab Klink en Gerda Verburg, kozen woensdag voor die oplossing.

bron: http://knack.rnews.be/nieuws/europa...icle43604.html#

Dit is verontrustend nieuws! Hopelijk blijft deze q-koorts in Nederland, want het is volgens mij een gevaarlijke ziekte.
"Eén optie is om alle drachtige dieren af te maken. De Nederlandse minsters van Volksgezondheid en Landbouw, Ab Klink en Gerda Verburg, kozen woensdag voor die oplossing."
Ik denk niet dat de dierenliefhebbers hier mee akkoord zullen gaan, maar ik vind dat de menselijke gezondheid belangrijker is dan het welzijn van dieren. Ik vind het daarom ook goed dat de ministers tot dit besluit zijn gekomen. Hopelijk werkt het ook om de Q-koorts in te dijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.