actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th December 2009, 12:42
vincent.van.dyck vincent.van.dyck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Mol
Posts: 66
Man met HIV injecteert echtgenote met zijn bloed

Een inwoner van Nieuw-Zeeland die hiv-positief is, heeft zijn echtgenote met zijn eigen bloed geïnjecteerd terwijl ze sliep. De vrouw raakte zo besmet met het virus dat aids veroorzaakt. Dat schrijft de krant Sunday Star-Times.
'Ik stak je omdat ik wou dat je hetzelfde was als ik, zodat je met mij kan leven en me niet zal verlaten', zou de man verteld hebben aan de 33-jarige vrouw. De vrouw vertelde aan de politie dat haar echtgenoot haar terwijl ze sliep tweemaal prikte met een naald waaraan zijn geïnfecteerde bloed kleefde.

Het koppel kampte met relatieproblemen. De vrouw weigerde seks te hebben met de man uit vrees met aids besmet te raken.

Het is de eerste zaak van deze aard in Nieuw-Zeeland. De 35-jarige man gaf de feiten toe en zit momenteel achter de tralies. Hij riskeert een celstraf van maximum veertien jaar. De man ontdekte dat hij de ziekte had toen in 2004 bij aankomst in Nieuw-Zeeland zijn gezondheid werd getest.

bron: www.nieuwsblad.be

mijn mening: Dit is gewoon absurd. Dat gaat veel te ver om je vrouw bij je te willen houden ze dan maar HIV geven. Dat is letterlijk iemand haar leven vernietigen. Dit is toch praktisch hetzelfde als moord vind ik. Er zijn genoeg andere manieren om je vrouw te overtuigen dat het ook veilig kan en dat ze bijna geen risico loopt. Die man mogen ze gerust levenslang wegsteken van mij. Het is gewoon een zot die niet beseft wat hij deed. Het is erg genoeg dat hij HIV heeft maar dan nog iemand expres met HIV besmetten zodat ze dan misschien haar leven met je wil delen is een beetje zielig.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:45.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.