actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st April 2017, 10:08
stien.d*kinderen stien.d*kinderen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Ravels
Posts: 98
KU Leuven op zwarte lijst Erdogan

De KU Leuven circuleert al een tijdje op een zwarte lijst van 'terreuruniefs' in Turkije.

Dat schrijft Het Laatste Nieuws zaterdag. Rector Rik Torfs trok al naar de ambassade om te bemiddelen.

Een Turkse studente die haar diploma aan de KU Leuven had behaald kwam begin dit jaar te weten dat haar diploma niet erkend zal worden omdat de KU Leuven steun verleent aan de Gülen-beweging, die volgens president Recep Tayyip Erdogan verantwoordelijk wordt gesteld voor de couppoging in Turkije van vorig jaar.

Op hetzelfde moment dat de studente de weigering ontving, verscheen in Turkse media het bericht dat de regering een zwarte lijst heeft opgesteld met 'terreuruniefs', waarop ook de KU Leuven staat. 'We zijn ons bewust van de situatie', reageert rector Rik Torfs.

Torfs trok eind januari naar de ambassade voor uitleg. 'De ambassadeur heeft ons verzekerd dat onze diploma's erkend zullen worden. We geloven hem op zijn woord.'

Volgens de kranten is de lijst het resultaat van informatiegaring door de Diyanet-moskeeën, die rechtstreeks onder het gezag staan van de Turkse overheid. Het bevel tot spionage viel ook in België in de bus en dat leidde eind september tot een rapport van alle instellingen in ons land die gelinkt kunnen worden aan Gülen.


Bron: De Tijd http://www.tijd.be/politiek-economi...Erdogan/9879247

Mening: Dit artikel is gewoonweg verbazingwekkend. Persoonlijk vind ik het zeer vreemd dat de Turkse regering nu ook een zwarte lijst heeft voor universiteiten. Als men nu ook universiteiten op een zwarte lijsten gaat zetten, waar is dan de grens? Is het überhaupt niet normaal dat niet elk diploma zomaar wordt erkent? Er zijn vele niveauverschillen tussen bepaalde landen, dus vind ik dat niet zomaar elk diploma overal erkent kan worden. Uiteraard ben ik geen deskundige in dit vlak en ken ik de wetgeving of de regels over dit onderwerp niet. Wat ik wel weet, is dat een zwarte lijst voor universiteiten absurd is. Rector Rik Torfs heeft ook al duidelijk gemaakt dat het hier om een misverstand gaat, waarvan hij zich nu ook bewust is. Persoonlijk denk ik dat dit een overdreven situatie is die simpel en efficiënt opgelost kan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.