actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th February 2012, 11:25
henrothy.robine henrothy.robine is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: beerse
Posts: 81
Grieks parlement stemt in met besparingsplan

Grieks parlement stemt in met besparingsplan

Een meerderheid van het Griekse parlement heeft zondagavond ingestemd met het door de EU en het IMF opgelegde besparingsprogramma. In ruil krijgt Griekenland een nieuwe schijf noodhulp van 130 miljard euro.


Op een totaal van 278 aanwezige Griekse parlementsleden stemden er 199 in met het besparingsprogramma. 74 stemden tegen. Leden van de regeringspartijen die tegen de lijn van de partij in stemden, werden na de stemming de laan uitgestuurd.

De stemming in Athene werd live uitgezonden op de staatstelevisiezender Vouli TV. In het parlement werden de grote woorden niet geschuwd om de volksvertegenwoordigers ervan te overtuigen 'ja' te zeggen tegen een nieuwe bezuinigingsronde van 3,3 miljard euro.

'We moeten een signaal geven voor de (Aziatische) markten opengaan', waarschuwde minister van Financiën Evengelos Venizelos. Rond middernacht onze tijd kwam dat signaal er: op dat moment had een meerderheid van de parlementsleden 'ja' gestemd

Bron: www.standaard.be
Wat ik raar vind aan dit artikel is dat er niets gezegd wordt over de vele rellen die volgden op de stemming. Relschoppers gooiden met molotovcocktails naar de politie en de politie gebruikte overvloedig traangas. Dat de leden van het parlement die niet voor de besparing hebben gestemd, blijft voor mij ook vreemd. Is dit dan geen beïnvloeding? 'Als je niet voor stemt, dan vlieg je eruit'. Het lijkt me dan dat veel parlementsleden toch maar gekozen hebben voor hun job. Natuurlijk is het ook begrijpelijk dat men dit besparingsplan koste wat kost wilde goedgekeurd omdat anders die schijf met noodhulp niet richting Griekenland komt. Het blijft voor mij een probleem zonder makkelijk en snel antwoord.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.