actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th December 2011, 15:42
jorina jorina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 149
Volkswagen stelt half miljoen mensen tewerk

Volkswagen stelt half miljoen mensen tewerk

De Duitse autogigant Volkswagen heeft door de integratie van dochterondernemingen en de stijgende autoverkoop dit jaar zijn personeelsbestand zien stijgen tot een half miljoen.
De integratie van vrachtwagenfabrikant MAN zorgde voor een surplus bij het personeelsbestand van 50.000 werknemers. De integratie van sportwagenbouwer Porsche in de groep bracht nog eens 20.000 extra werknemers met zich mee.

Bovendien werden in 2011 28.000 nieuwe banen gecreërd, waarvan ongeveer 7.000 in Duitsland.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111230_086
Eigen mening: Dit is nu nog eens heel fijn nieuws om te lezen in de tijd van onzekerheid op het vlak van werken. Een half miljoen mensen, dat zijn veel gezinnen die je uit de nood kan helpen. Het toont ook nogmaals aan dat een stijgende economie (in dit geval voor Volkswagen) niet alleen meer omzet betekent, maar dus ook meer werkgelegenheid. Meestal lees je in de krant: weer zoveel mensen ontslagen. Dit nieuws is veel beter. Ik denk dat dit bericht werklozen ook hoop kan geven. Er komen nog altijd jobs bij, dus verder blijven zoeken is de boodschap. Als je altijd maar in de krant zou lezen dat er ontslagen vallen, dan valt de moed zelf weg om nog een job te zoeken, maar als je dan dit leest, dan denk ik dat het toch weer wat hoop geeft en dat je weer vol goede moed werk gaat zoeken. Laten we hopen dat we in 2012 nog veel van deze artikels kunnen lezen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 4th January 2012, 13:15
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Jobs bij VW

Mijn mening loopt parallel met die van Jorina. Ik vind het ook zeer positief nieuws. Er is veel verkloosheid in Europa. Volkswagen is een zeer grote autoproducent, ik denk dat er toekomst in zit. Vele mensen kiezen voor een Volkswagen omdat deze een goed imago heeft. Als je de kans krijgt om daar te gaan werken, ben je zeker van een vaste job. Dit geeft (zoals Jorina al zei) hoop aan de mensen die geen job hebben. Ik vind het goed dat dit artikel gepost is, omdat we denken dat, nu we in een economische crisis leven, er geen economisch goed nieuws meer zal zijn. Zeker omdat in 2011 er op gehamerd werd dat 2012 het slechtste jaar ooit zal worden.Dit artikel bewijst dat we niet steeds het slechtste moeten denken. 2012 zal volgens mij niet zo extreem slecht zijn als men beweert. Er zullen altijd jobs blijven, want de economie moet draaiend blijven. Er zullen inderdaad wel tijden zijn met minder jobs, maar er zijn daar tegenover ook tijden waar er veel jobs zullen openstaan. Op dit moment zijn er trouwens nog een groot aantal jobs beschikbaar in de knelpuntberoepen. Mensen die echt hopeloos op zoek zijn naar werk, kunnen hier misschien ook eens aan denken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.