actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th April 2014, 10:11
M*xime Laurent M*xime Laurent is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Itegem
Posts: 104
"We mogen als Belgen trots zijn op deze wet"

"We mogen als Belgen trots zijn op deze wet"
24.04.14

Lesbische moeders moeten in ons land voortaan geen adoptieprocedure meer doorlopen wanneer ze samen een kindje krijgen. 'Meemoeders' hoeven nu, net als heterokoppels, het kindje gewoon erkennen op de gemeente. Saskia De Coster kreeg 5 weken geleden een flinke zoon als meemoeder en vindt het een enorme vooruitgang.

"Heel concreet betekent dat voor mij dat ik maandag niet naar een adoptiecursus moet. Heel fijn dat er nu dezelfde regels gelden voor hetero- als lesbische koppels". Als twee mensen een kindje willen en dat waanzinnig veel liefde geven, maakt de samenstelling van het koppel niet uit, vindt Saskia.

Bron: http://www.stubru.be/media/wemogena...tszijnopdezewet

Commentaar: Ik ben ook voorstander van deze vernieuwde wet. Homoseksuelen hebben evenveel recht om gelukkig te zijn met een kind als heteroseksuelen. In de tijd waarin we nu leven, is het volgens mij niet meer nodig om hier een probleem van te maken. Ik weet echter niet hoe het zit bij mannelijke homoseksuele koppels al hoop ik dat ook zij onder deze wet vallen. Ik ben van mening dat een kind perfect gezond en gelukkig kan opgroeien in een gezin met twee vaders of twee moeders.
Ik denk wel dat er nogmaals een debat zal komen omtrent het al dan niet hebben van een vader- en/of moederfiguur. Ik ben van mening dat een kind met ouders van hetzelfde geslacht, een even goede ontwikkeling kan doormaken als een kind met ouders van een ander geslacht. Helaas zijn er theorieën die mij tegen spreken maar, ik hoop dat dit niet echt het geval is.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th April 2014, 11:18
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Ik vind het ook echt zeer goed nieuws dat er eindelijk dezelfde rechten zijn voor homoseksuele - en heteroseksuele koppels. In feite was het discriminerend dat deze wet er nog niet was.
Ik denk dat andere landen een voorbeeld kunnen nemen aan deze wet want er bestaat nog altijd veel controverse rond dit onderwerp. En als het kindje in een goede omgeving terecht komt is het toch allemaal goed?
__________________
Opleiding is de beste proviand op de reis naar de ouderdom
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.