actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th December 2014, 23:30
Céline.V*nhooydonck Céline.V*nhooydonck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Loenhout
Posts: 20
"Die excuses komen 10 jaar te laat"

Tijdens een feestje aan de Oxford University, Groot-Brittannië, raakte studente Louise Manning aan de praat met een jonge kerel die ze zich nog goed herinnerde van toen ze nog een puber was. Hij was immers een van de pestkoppen die haar leven toen een hel maakte. In plaats van hem onmiddellijk af te wijzen nadat hij haar nadien via Facebook voor een afspraakje had uitgevraagd, bedacht ze samen met een aantal vrienden een plannetje om de jongeman op zijn plaats te zetten.
"Ik was behoorlijk woest toen hij een date met me wilde? Het maakte me echt boos te weten dat, nu ik er knap uitzie, hij onmiddellijk met mij naar bed wil", aldus de 22-jarige Manning op Buzzfeed. Als puber werd Manning gepest omdat ze te dik was en te veel haar had. Men noemde haar in die tijd “manbeast”. Ze raakte daardoor in een negatieve spiraal van weinig eten en gebrek aan zelfvertrouwen."

Maar Manning vocht terug en dat deed ze ook nu: "Instinctief wilde ik weigeren, maar dan realiseerde ik me wat een unieke gelegenheid dit was."

In plaats van naar de plek van afspraak te gaan, liet ze een zelfgeschreven brief door de aanwezige ober aan de man overhandigen, inclusief een foto van toen ze 12 was. In de brief schreef ze onder meer: "Ik dacht jou dit op te sturen als geheugensteuntje. Volgende keer zal je dan aan me denken, kijk naar het meisje op de foto, want zij is degene die jou laat zitten."

Nadat de man het briefje en de foto gekregen had, stuurde hij zijn verontschuldigingen naar Manning: "Die excuses komen 10 jaar te laat. Hij had zich moeten verontschuldigen voor hij me voor een afspraakje vroeg. Maar goed, het zijn excuses en het blijft verbazend dat ik er nog gekregen heb."

Bron: "Die excuses komen 10 jaar te laat", De redactie, 9/12/2014, Internet (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2175293).

Mening: Pesten is een probleem in onze maar ook andere samenlevingen. Pesten is een heel groot probleem voor veel kinderen. Vooral wanneer je zelf gepest wordt. Er zijn veel kinderen die gepest worden en die het thuis niet durven vertellen. Als je gepest wordt kan het ook zijn dat je thuis niets zegt omdat het pestprobleem onoplosbaar lijkt. Maar kinderen moeten leren om hun problemen te vertellen aan een persoon die ze kunnen vertrouwen. Zo kunnen zij samen naar een oplossing zoeken. Door pesten geraken kinderen vaak in een negatieve spiraal van een gebrek aan zelfvertrouwen.

In vele gevallen is een "sorry" niet genoeg want hiermee lost de dader van deze pesterijen niets op. Soms is het goed om van deze pesterijen je niets aan te trekken en ze gewoon te negeren. Maar soms is het ook wel goed om hierop te reageren want pesten is namelijk niet goed. Je moet wel opletten hoe je hierop reageert. In het bovenstaande artikel laat Manning weten dat ze het hier niet bij laat en neemt de pester terug. Ik vind het persoonlijk wel niet de gepaste manier maar de pester weet achteraf wel dat hij fout was. Want soms is er gewoon over praten ook al een oplossing. Ik vind het natuurlijk ook wel niet lief van de pester die nu met haar wel op date wilde zijn excuses voor de date niet heeft aangeboden. Want volgens mij weet de pester goed genoeg wat hij 10 jaar geleden dat meisje de hel van haar leven bezorgt heeft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.