actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th March 2011, 18:38
vinceloots vinceloots is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: arendonk
Posts: 54
Wetenschappers ontwikkelen pilletje om veiliger te zonnen

Wetenschappers ontwikkelen pilletje om veiliger te zonnen
27/03/11, 13u49

Zonnecrème smeren en een pilletje nemen om beschadigde cellen snel te herstellen, wordt in de toekomst de veiligste combinatie tegen de gevolgen van UV-zonnestralen. Binnen een maand bespreken wetenschappers in de Royal Institution in Londen de eigenschappen van 25 antioxidanten die in een tabletje verwerkt kunnen worden, zo schrijft The Sunday Times.

De wetenschappers verzamelden 25 antioxidanten die in staat zijn om op natuurlijke wijze beschadigde lichaamscellen te herstellen. Ze haalden die antioxidanten uit onder meer wortelen, granaatappelen, tomaten, groene thee en rode wijn. Ze houden een door UV-stralen veroorzaakte kettingreactie tegen die huidcellen kapotmaakt.

Daardoor verminderen ze de kans op huidkankers. Onderzoek wees in het verleden al uit dat wie een dagelijkse dosis tomaten eet, een derde meer beschermd is tegen huidbeschadiging door UV-stralen.

De pillen zouden gebruikt worden als aanvullende bescherming, want er wordt nog steeds aangeraden om een zonnecrème van minimum factor 50 te smeren. Toch zou het belang van pillen in globale zonnebescherming toenemen. "We moeten betere manieren vinden om zonnecrèmes in de huid te krijgen, en pillen zullen daarbij een antwoord zijn", aldus professor Mark Birch-Machin van de Universiteit van Newcastle. (belga/vsv)

http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Ge...te-zonnen.dhtml

mening;

Ik denk persoonlijk dat dit een stap te ver is. Het is volgens mij beter om te kiezen voor een dagelijkse dosis tomaten om ons te beschermen tegen UV-straling dan wel te grijpen naar een pilletje die het zelfde effect zou teweeg brengen. Het verbranden van onze huid bij een overmatige blootstelling aan de zon is een natuurlijk proces. Dit proces laat ons weten dat we ons niet onnodig lang mogen blootstellen aan UV-straling. Een pilletje nemen om dit proces te onderdrukken om ons zo langer aan de zon te kunnen blootstellen lijkt mij een ongezonde redenering.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 27th March 2011, 22:29
Paulien.Detailleur Paulien.Detailleur is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Vorselaar
Posts: 127
Tegenwoordig vinden ze voor elk kwaaltje of ongemak wel een "geneesmiddel" uit. Als we voor het minste blijven teruggrijpen naar medicatie zullen we daar vroeg of laat de gevolgen van dragen. Liggen bakken in de zon is slecht, daar nog meer chemische brol aan toevoegen zal dat niet verhelpen...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 28th March 2011, 08:41
Ann Wulleman Ann Wulleman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Brecht
Posts: 76
Toch denk ik dat dit pilletje voor mensen met zonne-allergie wel deugd kan doen. En dan spreek ik uit ervaring. Maar telkens dat het in de zomer bangelijk weer is, moeten deze mensen een trui met lange mouwen aandoen zodat de zon niet meer aan de armen.. kan.

Als dat pilletje effectief zijn werking doet denk ik dat het voor zo'n mensen wel een positieve werking kan hebben! Natuurlijk begrijp ik de reacties van paulien en Vince ook wel! Als je niets mankeert kan je inderdaad beter gewoon een tomaat elke dag eten. Dat is veel gezonder en je geraakt er (waarschijnlijk) niet verslaafd aan .
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.