actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 28th October 2016, 20:49
Gloria.J*nssens Gloria.J*nssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Noorderwijk
Posts: 25
Opwarming van de aarde zal delen van Europa in woestijn doen veranderen

De opwarming van de aarde zal bepaalde delen van Europa omvormen tot woestijngebied. Dat blijkt uit een studie van wetenschappers van de Franse Aix-Marseille Universiteit die deze week gepubliceerd werd.
Het klimaat in de Mediterraanse regio zal het hard te verduren krijgen. De klimaatverandering zal het klimaat in die regio meer verstoren dan welke droogte of hittegolf dan ook in de voorbije 10.000 jaar, waardoor delen van zuidelijk Europa in woestijnen zullen veranderd zijn tegen het einde van deze eeuw.

“De gemiddelde temperatuur in die regio is intussen al met 1,3 graden gestegen sinds de 19e eeuw’, zo staat er in de studie. “Dat is een grotere stijging dan het wereldwijde gemiddelde van 0,85 graden Celcius.”

Drastische wijzigingen in ecosystemen en vegetaties

De klimaatverandering, waar de mens de oorzaak van is, zal met een grote waarschijnlijkheid de ecosystemen en de vegetaties in de regio rond de Middellandse Zee drastisch wijzigen, tenzij de overheden snel reageren en de uitstoot van broeikasgassen sterk verminderen, zo schreven de onderzoekers deze week in het wetenschappelijke tijdschrift Science.

Die wijziging in de ecosystemen houdt onder andere in dat zuidelijk Spanje en zuidelijk Portugal, Sicilië en zuidelijk Turkije uiteindelijk zullen omvormen tot woestijngebied. Ook noordelijke delen van Marokko, Algerije, Tunesië en delen van Syrië zouden hetzelfde lot ondergaan als de opwarming van de aarde zich op deze manier blijft verderzetten.

Stijging van maximum 1,5 graden Celcius

Op de klimaattop in Parijs begin december 2015 hebben bijna 200 overheden afgesproken om de wereldwijde opwarming van de aarde te beperken tot onder de 2 graden Celcius. Ideaal zou zijn als dat zelfs onder de 1,5 graden blijft, zo werd toen neergeschreven. Maar enkel met het doel van een maximum van 1,5 graden zouden de ecosystemen in het Mediterraans gebied in Europa min of meer kunnen behouden blijven.

Bron: Het Nieuwsblad 28/10/2016

Eigen mening:
Wat doen wij onze mooie aarde toch aan?!?
Binnen een aantal jaren zal ons regenachtige België er niet meer zo regenachtig uitzien. Het zal zelfs voor een deel een woestijngebied worden. Dat is iets wat ik me onmogelijk kan voorstellen om eerlijk te zijn. Ik vraag me dan ook af of de berekeningen wel echt kloppen? Ik zou het me niet echt kunnen inbeelden dat sommige plekken van ons land woestijngebied zullen worden.
Hoe erg het ook is we zullen er niet veel aan kunnen veranderen denk ik.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 28th October 2016, 21:39
Ben.D*Busser Ben.D*Busser is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Herentals
Posts: 90
Opwarming van de aarde zal delen van Europa in woestijn doen veranderen

Ik ben het volledig eens met Gloria. Ik kan me niet voorstellen hoe het er zou uitzien als alles in een woestijnlandschap zal veranderen. Net zoals de politici die dit niet geloven. Maar vroeg of laat is dit wel de werkelijkheid. Daarom dat actie best nu al wordt ondernomen. Altijd wordt er actie gevoerd wanneer het te laat is, en vijf voor twaalf op de klok staat af te lezen. Laten we één keer vroeger actie ondernemen en eindelijk eens een plan maken en de effectieve dreiging van de opwarming van de aarde inzien en bestrijden. We kunnen niet steeds de feiten ontzien en ontkennen. Wetenschappers hebben ons al lang op voorhand gewaarschuwd, het wordt tijd naar hen te luisteren.
Alles wat we momenteel herkennen zal veranderen. Vegetatietypes, klimaatzones, de leefwereld van de fauna en flora, onze leefwereld, ... Niets zal hetzelfde blijven.Tenzij we er iets aan doen. En nu is de moment dat te doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.