actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st October 2013, 08:19
L*ura.present L*ura.present is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Malle
Posts: 172
Amper 11 procent van de Belgen heeft testament

Amper 11 procent van Belgen heeft testament


De overgrote meerderheid van de Belgen bereidt zijn nalatenschap niet of nauwelijks voor. Amper 11 procent van de 40-plussers heeft de verdeling van zijn bezittingen na zijn overlijden vastgelegd in een testament. Bijna de helft van de Belgen geeft aan dat nooit te zullen doen. Dat schrijven De Tijd, L’Echo en Le Soir donderdag op basis van een onderzoek in opdracht van Delta Lloyd Life en testament.be.

Bij leven een deel van zijn vermogen wegschenken is zelfs meer in trek dan een testament: 14 procent van de Belgen heeft al een schenking gedaan. Toch overweegt een meerderheid van 55 procent nooit voor zijn overlijden te schenken. Het onderzoek toont aan dat de Belgen maar een beperkte kennis hebben van erfenissen en testamenten.

Dat is precair in een maatschappij waar het traditionele gezin niet langer de norm is, zo luidt het. Nieuwe gezinsvormen vereisen een doordachte aanpak van de nalatenschap.

Bron: De Standaard, donderdag 2013/10/31

Mening

Mijn mening hierover is een beetje verdeeld. Ik vind het goed dat je op je veertigste nog geen testament maakt want dit betekent dat je ook nog niet met doodgaan bezig bent. Langs de andere kant heb ik het idee dat je altijd iets kan overkomen. Ik denk dat het toch ook belangrijk is om een testament op vroege leeftijd op te stellen want wanneer je dan vroeger sterft dan voorzien (bijvoorbeeld door een ongeval). Dan kunnen er geen ruzies komen over je bezittingen. Je wilt toch ook niet dat je familie na je dood ruzie gaat maken om jouw bezittingen?

Laatst aangepast door L*ura.present : 31st October 2013 om 09:34.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.