actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2013, 21:31
Geert.S*aepen Geert.S*aepen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vosselaar
Posts: 25
Slip beschermt tegen aanranding

Slip beschermt tegen aanranding


Vergeet pepperspray of karate: wie zich 's nachts veilig wil voelen op straat, trekt binnenkort gewoon een antiverkrachtingsslipje aan.
Het anti-aanrandingsondergoed van de Amerikaanse firma AR Wear (Anti Rape Wear) doet qua principe aan de kuisheidsgordel denken: enkel wie een sleuteltje heeft, kan het slipje uittrekken. Een veel betere manier om verkrachters af te schrikken dan gevechtssporten of pepperspray, volgens AR Wear: 'Je verkrachter zelf aanvallen vergt veel dapperheid. Dan is het slimmer en gemakkelijker om wat meer tijd te kopen. En dat is exact wat dit slipje kan'.

Achter slot
Het slipje heeft een speciale skeletachtige structuur, waardoor het sterk is, maar toch nog fijn zit. Rond de taille, dijen en bij het midden lopen beschermende banden die niet door te knippen zijn. Het slotje zit dan bij de taille. Eens gesloten, kan het broekje niet meer uit.'

Gezocht: investeerders
AR Wear wil tegen juli 2014 met de productie van de slipjes beginnen. Momenteel zoekt de firma nog investeerders via crowdfunding, een online investeringsprincipe waarbij 'gewone mensen' financieel kunnen bijdragen aan het project.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...dmf20131104_044

Eigen mening: Mijn oog viel op dit artikel, en ik catalogeerde dit artikel direct bij 'bizar' van Het laatste nieuws. Toen ik verder nadacht, dacht ik dat dit weldegelijk een goede manier zou kunnen zijn om bepaalde problemen in landen aan te pakken. Zo zouden ettelijke streken in Afrika deze slip wel kunnen gebruiken. Net zoals een soort vrouwencondoom met weerhaken, die werd bedacht om aanranding tegen te gaan. Waarom ze dan hier in België ingevoerd zou worden, weet ik niet. Ik vraag me af of er dergelijk bezorgde ouders zijn die zulke materialen willen gebruiken om hun dochter te beschermen. In ieder geval: in armere landen waar een verkrachtingsproblematiek leeft, kan dit een oplossing zijn! Of toch een stap in de goede richting...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.