actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th November 2010, 20:37
VanGenechten.Steven VanGenechten.Steven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 29
President Obama wil lonen ambtenaren bevriezen

President Obama wil lonen ambtenaren bevriezen

Obama -met gekloven lip na elleboogje tijdens partijtje basket- wil het begrotingsgat dichtrijden op rug van de ambtenaren.
De Amerikaanse president Barack Obama wil de komende twee jaar de federale ambtenarenlonen bevriezen, uitgezonderd die van de militairen. Dat moet volgens het Witte Huis toelaten het "immense begrotingstekort" weg te werken. Het Congres moet de maatregel goedkeuren.

De maatregel geldt voor de begrotingsjaren 2011 en 2012. In 2011 moet dat 2 miljard dollar besparing opleveren. Over de komende vijf jaar is 28 miljard dollar aan besparingen het doel. Op tien jaar tijd zou de maatregel 60 miljard dollar opleveren. Het begrotingsjaar 2011 loopt tot 30 september 2011.

Morgen ontmoet Obama de top van de Democraten en Republikeinen van beide kamers van het Congres. Dan zal de wetgevende agenda besproken worden, inclusief de gewenste goedkeuring van het nieuwe START-verdrag met Rusland.

De gewenste maatregel werd maandag vrijgegeven door het Witte Huis. Later op de dag volgt de officiële aankondiging door de president.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/2002/Dossi...bevriezen.dhtml
auteur: (belga/vsv)
Datum: 29/11/10 18u58

Mening:
Goed voorstel van Obama. Ik vraag me echter wel af of de ambtenaren er tevreden mee gaan zijn om de kans op opslag aan hun neus voorbij te zien gaan.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th December 2010, 10:14
Joëlle.Van.den.Mooter Joëlle.Van.den.Mooter is offline
[Joëlle]
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: vlimmeren
Posts: 107
Zeer goed voorstel, (hoge) ambetnaren verdienen vrij veel en in elk geval stijgen hun lonen vrij snel. En als door bevriezing van het loon (en daardoor hun kans op opslag te doen verdwijnen) voldoende geld kan worden vrijgemaakt om het begrotingstekort te dichten, is dat in mijn ogen een dikke "do".
De kans dat de ambtenaren hier graag mee accoord zullen gaan is vrij klein, maar zij zullen toch ook moeten inzien dat het begrotingstekort dichten vrij belangrijk is voor Amerika. En het is niet zo dat ze echt hun loon afpakken, ze kunnen gewoon tijdelijk geen opslag krijgen. Rondkomen zullen ze waarschijnlijk wel met hetgene ze nu verdienen.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th December 2010, 10:32
nic.andriessen nic.andriessen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Ravels
Posts: 331
Ik vind dit ook een goed plan. Al te vaak worden besparingen doorgevoerd op de kap van de bevolking en zijn zij meestal het slachtoffer. Ik vind het een goed initiatief van Obama dat hij hand in eigen boezem steekt en bij de overheid zelf gaat besparen. Natuurlijk gaan die ambtenaren daar niet mee lachen, maar ik denk dat het in tijden van crisis nu eenmaal niet anders kan dat iedereen zijn duit mee in het zakje doet. Ik denk dat zulke maatregelen hier ook nog op til staan.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 16th December 2010, 10:45
RoxanneHens RoxanneHens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 21
Het is een voolopig goed, maar geen blijvend antwoord. Hij zal dit niet kunnen volhouden en het geld ooit moeten betalen.

2 miljard is een begin, maar hij zal nog veel harder moeten besparen en dat kan hij maar beter ergens anders doen dan bij de lonen van zijn werknemers. Zij gaan niet tevreden blijven en het is toch niet genoeg. Hij moet het ergens anders gaan zoeken en snel ook als hij zijn deadline wil halen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.