actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd November 2010, 08:22
Ingeborg Ingeborg is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Pulderbos
Posts: 22
Staatsveiligheid al weken vleugellam

Staatsveiligheid al weken vleugellam
• dinsdag 23 november 2010, 06u42

• Auteur: ivb
De Staatsveiligheid ligt al meer dan een maand op apegapen. Dat schrijft De Tijd. Volgens Alain Winants, de chef van de Staatsveiligheid, kan men zelfs niemand meer in de gaten houden met een simpel cameraatje.
'Gelet op de wereldwijde terreurdreiging bevinden we ons in een zeer benarde situatie, om het eufemistisch te zeggen. De geloofwaardigheid van België krijgt een ferme deuk.'
De oorzaak is volgens De Tijd een ruzie in de federale regering-Leterme tussen de MR en de PS. De regeringspartijen zouden bakkeleien over de benoeming van een Franstalige magistraat die samen met twee Nederlandstalige magistraten toezicht moeten houden op de inlichtingendiensten. 'Zolang de benoeming van de toezichtscommissie uitblijft, mag de Staatsveiligheid minder doen dan ooit', aldus Winants.
Minister van Justitie Stefaan De Clerck (CD&V) stuurde maandag een brief naar premier Yves Leterme (CD&V) met de vraag om de zaak hoogdringend op te lossen.

MIJN MENING/ In het “oneens” zijn denk ik dat België toch wel aan de top staat in Europa of zelfs de rest van de wereld. Terwijl dat de MR en PS rustig liggen te kibbelen worden wij een oefenterrein voor terroristen. Is er nog iets dat werkt in België? Ik denk dat niet alleen de staatsveiligheid vleugellam ligt, maar stilaan heel België.
Bron/ De Standaard
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd November 2010, 08:40
sarah.renders sarah.renders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vlimmeren
Posts: 108
Staatsveiligheid al weken vleugellam

Een berichtgeving zoals deze begint stilletjes aan typisch Belgisch te worden. Dat een discussie tussen twee politieke partijen ervoor kan zorgen dat heel onze staatsveiligheid lam ligt, vind ik ronduit schandalig. België mag dan wel een klein land zijn, maar niet te vergeten is dat Brussel de hoofdstad van Europa is. Wanneer terroristen merken dat onze staatsveiligheid lam ligt, is het voor hen de geknipte moment om de wereld nog eens te laten opschrikken. Voor alle Belgische politici wordt het dringend tijd om wakker te worden en eindelijk de problemen fundamenteel aan te pakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.