actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2014, 11:33
I*e Voordeckers I*e Voordeckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Geel
Posts: 66
"Vlaamse horeca is niet kindvriendelijk genoeg"

"Vlaamse horeca is niet kindvriendelijk genoeg"

Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts (N-VA) wil dat de Vlaamse horeca kindvriendelijker wordt. "Heeft u al ooit een kinderspeelhoekje in een Vlaamse horecazaak gezien?", aldus de retorische vraag van de minister. Weyts zei dat in het kader van de World Travel Market (WTM), de grootste toeristische beurs ter wereld.

"Op het vlak van kindvriendelijkheid is er nog veel werk aan de winkel in de horeca", meent Weyts. "Temeer omdat we de trend zien toenemen van grootouders die met de kleinkinderen uitstappen maken."
De minister wil ook investeren in toerisme. "Ondanks de budgettaire krapte wil ik "gefocust" investeren", zei hij op een receptie van Toerisme Vlaanderen voor de Vlaamse exposanten op de WTM-beurs.

"Ik wil inzetten op onze troeven", aldus Weyts, "en dat zijn onder andere de WOI-herdenkingen, die ook na 2018 toeristen moeten blijven lokken, maar ook de successen van de flandriens in het wielrennen en vooral onze Vlaamse keuken. Nergens ter wereld kun je zo goed eten en drinken als in Vlaanderen, en dat niet alleen in de sterrenzaken, maar ook in gewone brasseries. Alleen vind je Vlaanderen nooit terug in de top-tien van de beste keukens ter wereld."

Om het culinaire niveau te verbreden wil Weyts ook dat topkoks voortaan jonge chefs gaan coachen.

Bron: De redeactie, 3/11/14 (08u46), http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/b...kindvriendelijk

Mening:
De meeste eetcafés hebben ergens in een hoekje strips en kleurboeken met kleurtjes liggen. Dit is niet echt een speelhoek maar hier kunnen de kinderen zich toch ook amuseren?
Ik vind niet dat je van alle eetcafés moet verwachten dat ze een hele speeltuin gaan plaatsen. Er zijn plaatsen genoeg waar je kan eten waar een speeltuintje is. In een restaurant kan je dit al helemaal niet verwachten. Een onderlegger met een tekening op om in te kleuren met kleurtjes is nu wel geen moeite. Toch begrijp ik dat de chiquere zaken zich hier niet mee bezig houden.
Tegenwoordig als kinderen ergens gaan eten met ouders of grootouders hebben ze regelmatig een Nintendo mee en kijken ze nog niet eens naar de speeltuin. Als er vriendjes bij zijn kunnen ze op voorhand een spel meenemen. Dit is niet overal toegestaan want als het eten dan komt moet dit nog opgeruimd worden dus daarin kan ik de horeca nog begrijpen. Toch lijkt mij dit beter dan dat de kinderen heel de zaak op stelten zetten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.