actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th July 2015, 13:13
Laurence.D"eckers Laurence.D"eckers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Hulshout
Posts: 138
"Ik ben homo en heb angst voor de toekomst"

Een beeld van 'Humans of New York', een fotoproject op Facebook over de inwoners van de Big Apple, grijpt vele mensen naar de keel en ontlokt een waterval aan oppeppende reacties. Zo kroop ook presidentskandidate Hillary Clinton in haar digitale pen om een jonge piekerende homo op te monteren.

Het hartbrekende beeld van fotograaf Brandon Stanton laat een jongen zien die erg bezorgd kijkt met daarbij de tekst: "Ik ben homo en heb angst voor de toekomst en het feit dat mensen me niet zullen mogen."

Van zodra Stanton de foto online zwierde, was het aantal opbeurende commentaren haast niet meer bij te houden. Ondertussen verzamelde het beeld al meer dan een half miljoen likes en 45.000 shares. Een uur na de plaatsing reageerde ook Hillary Clinton.

De presidentskandidate schreef dit: "Voorspelling van een volwassene: Jouw toekomst gaat geweldig zijn. Je zal jezelf verbazen over tot wat je in staat bent en de ongelofelijke dingen die je allemaal zal doen. Zoek mensen die van je houden en in je geloven - zo zullen er velen zijn."

Snaar
Het beeld spreekt dan ook boekdelen en raakt duidelijk een gevoelige snaar in een land dat nog steeds erg verdeeld is wat betreft homorechten. Ook al werd op 26 juni door het Amerikaanse Hooggerechtshof bepaald dat mensen van hetzelfde geslacht in heel het land het recht hebben om te trouwen, 'slechts' 57 procent van de Amerikanen staan achter die beslissing.

Daarom zullen de ontelbare reacties van steun een enorm hart onder de riem betekenen voor deze piekerende jonge homo. Wij wensen hem alvast een schitterende toekomst toe.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/-...komst-a2385856/
Eigen mening: Ik ben blij dat er zoveel positieve reacties zijn. Iedereen heeft het recht om gelukkig te zijn. Maar ik kan ook begrijpen dat het voor sommige mensen onbegrijpelijk is dat anderen homoseksueel zijn. Oudere mensen bijvoorbeeld.
De jongere generatie is hier mee opgegroeid, dus voor hen is dit normaal en zullen er minder snel negatieve reacties zijn.
Mijn motto: zolang je gelukkig bent en iemand vindt waar je het leven mee wil delen is het goed.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st July 2015, 11:57
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
De angst van homo's

Net zoals Laurence vind ik het goed dat steeds meer mensen zich er bewust van zijn dat homoseksuele mensen niet anders zijn dan andere mensen. Het enige verschil is dat ze andere interesses hebben. Dat deze mensen nu verliefd worden op een ander of hetzelfde geslacht is een persoonlijke keuze, het belangrijkste is dat ook deze mensen gelukkig zijn en zich aanvaard kunnen voelen.
Het is natuurlijk onmogelijk om elk individu hiervan te overtuigen. Er zullen altijd mensen blijven die homoseksueel gedrag als abnormaal beschouwen en dat vind ik jammer.
Zoals Laurence al aanhaalde, zijn het vooral ouderen die het hier moeilijk mee hebben. Dit begrijp ik ook. De wereld en de samenleving zijn de laatste decennia zodanig ingrijpend veranderd dat deze mensen al de veranderingen niet meer kunnen vatten. Tegenwoordig strookt er niets of toch weinig meer met de waarden en normen waarmee oudere mensen opgegroeid zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.