actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd December 2014, 08:54
amina.j*cops amina.j*cops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: zoersel
Posts: 85
Indische vrouwen met een handicap "slechter behandeld dan dieren"

Vrouwen met een mentale en psychosociale beperking worden in India vaak opgesloten en mishandeld. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW), met de veelzeggende titel "Slechter behandeld dan dieren".

In openbare en private instellingen krijgen de vrouwen doorgaans niet de nodige medische verzorging of worden ze behandeld onder dwang. De instellingen waarin de vrouwen werden ondergebracht, zijn in vele gevallen overbevolkt en onhygiënisch. Zo waren er in alle instellingen patiënten met luizen en waren er op een plaats zelfs geen toiletten. Daarnaast worden ook veel vrouwen blootgesteld aan fysiek, verbaal en seksueel geweld.

"Sinds de groepsverkrachting in New Delhi wordt in het hele land gesproken over geweld tegen vrouwen. Maar vrouwen met een beperking verdwijnen achter gesloten deuren en worden niet gehoord", klaagt onderzoekster Kriti Sharma aan.

Voor het onderzoek werden meer dan 200 mensen in zes Indiase steden ondervraagd en werden 24 instellingen bezocht.

Bron: de redactie (2/12/2014)
Eigen mening: Het is zo schrijnend om te horen dat de mensenrechten nog steeds niet overal worden toegepast. Wat hebben deze vrouwen misdaan? Wat maakt hen beter dan mannen met een beperking? Niets, ze verdienen het dan ook niet om opgesloten en mishandeld te worden. Ze moeten juist medische verzorging krijgen en dit kan zeker niet in een instelling met overbevolking en slechte hygiëne. Dat er zelfs instellingen zijn zonder toiletten daar kan ik niet bij, naar het toilet gaan moet toch iedereen kunnen… Vrouwen met beperkingen hebben toch ook recht om gehoord te worden. Het is toch niet omdat je een beperking hebt dat je mening of je stem geen waarde heeft. Ik zou zeggen dat er nog veel werk aan de winkel is wat betreft de mensen rechten in India en dat men er ginder dringend werk van moet maken. Want zulke praktijken kunnen echt niet.

Laatst aangepast door amina.j*cops : 3rd December 2014 om 09:01.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 3rd December 2014, 09:52
F*nne.Baeken F*nne.Baeken is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 103
Ik ben het eens met Amina, deze vrouwen verdienen het niet om zo behandeld te worden. Niemand verdient dit! Deze vrouwen zijn een gemakkelijk doelwit voor fysiek, verbaal en seksueel geweld omdat ze zich er niet goed tegen kunnen verweren. Dat zulke praktijken gewoonweg toegelaten worden, dat snap ik absoluut niet! Deze instellingen moeten dringend aangepakt worden over hun manier van werken, dit is niet correct! Deze vrouwen verdienen een goede verzorging!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 4th December 2014, 14:47
Charlotte.L*Dreff Charlotte.L*Dreff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Zoerle-Parwijs
Posts: 30
Indische vrouwen met een handicap "slechter behandeld dan dieren"

Net zoals mijn twee andere collega's vind ik zulke praktijken absoluut niet door de beugel kunnen gaan. Ik schrik er echter wel niet van dat dit voorvalt in India. Zonder het artikel te lezen wilde ik al verwijzen naar de groepsverkrachting van een Indische vrouw enige tijd geleden. India is sowieso al niet vrouwvriendelijk, wat eigenlijk echt niet meer kan in dit tijdperk. Na de verkrachtingen van Indische vrouwen, waar amper iets aan gedaan werd, is heel veel kritiek geweest op India vanuit de hele wereld. En terecht. Verschillende vrouwvriendelijke organisaties hebben zich dan ook ingezet om vrouwen meer weerbaarder te maken. Als ik dit dan lees, dan denk ik dat India nog meer zal moeten bijdragen aan vrouwvriendelijkheid of gelijkheid. Het is niet omdat schrijnende toestanden niet in de actualiteit komen, dat het dan maar oké is. Dat vind ik nog het ergst van al. Er wordt pas iets aan gedaan als ze slecht in de media komen, als het te laat is. Elk wezen op aarde heeft het recht om er gewoonweg te zijn en om op een goede manier behandeld of verzorgd te worden in dit geval. Als ik mij niet vergis is India ook het land waarin koeien boven mensen verheven worden en alles mogen. Ieder zijn geloof, ieder zijn tradities. Maar als je koeien beter behandeld dan mensen, dan schort er iets aan het menselijke aspect.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.