actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Just Comments...
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2013, 20:52
E*ilie.Payne E*ilie.Payne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 101
Zevenjarige krijgt handgeschreven briefje van Biden

Zevenjarige krijgt handgeschreven briefje van Biden

Het wapengeweld in de Verenigde Staten houdt ook de allerkleinsten bezig. ‘Wat als geweren chocoladekogels hadden? Niemand zou gewond raken en niemand zou verdrietig zijn’, schreef de zevenjarige Myles uit de staat Wisconsin in een brief naar het Witte Huis. Maandag kreeg het jongetje een met de hand geschreven antwoord van vicepresident Joe Biden.
‘Beste Myles, het spijt me dat het zo lang duurde voordat ik je brief beantwoordde’, schreef Biden. ‘Ik vind je idee erg goed. Als we geweren hadden die chocolade zouden schieten, dan zou ons land niet alleen veiliger zijn, maar ook gelukkiger. Mensen houden van chocolade. Je bent een brave jongen, Joe Biden.’

Enkele maanden geleden schreef Myles de brief aan Joe Biden, president Barack Obama en afgevaardigde Gwen Moore na de schietpartij in Sandy Hook in Newtown. Vorig jaar in december vermoordde een schutter 26 kinderen en leraars in de basisschool.

Formeel antwoord

Myles kwam op het idee tijdens de lunchpauze met een van de leraressen die op school helpt bij het lezen. Barbara Rankin zei tegenover plaatselijke krant Green Bay Press Gazette dat ze ‘bijna weer zou gaan huilen, want hij had zoveel inzicht’. Ze moedigde hem aan om het idee te delen met mensen die iets aan het probleem kunnen doen.

Moore had al eerder een antwoord gestuurd aan Myles, maar die brief was formeel met een handtekening.

Een ‘stralende’ Myles maakte meteen een aantal kopieën om ze uit te delen aan familieleden, vrienden en klasgenoten. 'Wist je dat ik nu beroemd ga worden', zei hij tegen een klasgenoot.

Bron: De Standaard, 15/05/2013, http://www.standaard.be/cnt/DMF20130515_00583506

Persoonlijke mening

Het is niet wereldschokkend nieuws, maar ik vond dit zo hartverwarmend toen ik dit las. Hoe mooi en simpel kan de wereld in de hoofden van kinderen toch zijn... Natuurlijk is het naďef en belachelijk maar in het hoofd van een zevenjarig kind is dit vaak echt een goed idee. In mijn ogen is het belangrijk dat kinderen nog zo kunnen denken met wat ze soms allemaal zien en meemaken op jonge leeftijd. Ik vind het dan ook enorm mooi van Joe Biden dat hij effectief terug schrijft naar de kleine Myles.

Het verontrust me wel wat hoe hard kinderen hier dus al mee bezig zijn. Als een kind van zeven al gaat nadenken hoe hij de wereld beter kan maken.. Een kind zou hier niet moeten over nadenken vind ik. Een kind moet een kind blijven en zou niet met dergelijke zaken in zijn hoofd moeten zitten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2013, 14:33
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Ik vind het een heel mooi idee van de kleuter. Het is niet echt realistisch, maar wel een leuk idee. Als iedereen in Amerika die een wapen bezit er zo over dacht zouden er heel wat minder drama's gebeuren.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.