actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 4th November 2013, 20:55
s*ppe.cools s*ppe.cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Mol
Posts: 125
Aarde-achtige is niet leefbaar

Aarde-achtige is niet leefbaar




Wetenschappers hebben een sterk op de Aarde lijkende planeet buiten ons zonnestelsel gevonden. Maar door een zeer hoge oppervlaktetemperatuur lijkt ze niet geschikt voor leven, meldt het tijdschrift Nature.
In het sterrenbeeld Zwaan ontdekte de Keplertelescoop vorig jaar op ongeveer 400 lichtjaar van ons exoplaneet Kepler-78b. Ook dankzij latere studie bleek de omvang en dichtheid erg te lijken op die van planeet Aarde.

De tot nu op dat vlak kleinst bekende exoplaneet is zowat 1,2 keer groter, de massa is 1,7 keer die van onze planeet, en de dichtheid is nagenoeg identiek. Meer nog: de planeet zou voornamelijk uit gesteente en ijzer bestaan.

Maar hét grote verschil is dat Kepler-78b zo dicht rond de ster wentelt dat de temperatuur er tot 2.800 graden Celsius kan oplopen. Leven zal er dus onmogelijk zijn.


Bron: Het Nieuwsblad, 1 november 2013, http://www.nieuwsblad.be/article/de...utm_campaign=pm
Mening: Ik vind het allemaal wel interessant dat ze steeds nieuwe planeten/kometen ontdekken, maar ik wacht toch nog steeds op een planeet waar wel degelijk leven op is. Indien zulke planeten gevonden worden, zal heel de aarde op zijn kop staan. Iedereen verwacht dan binnen de kortste keren 'buitenaards bezoek', wat wel voor hilarische paniektaferelen kan zorgen. De ruimte is zo complex dat ik het juist zo interessant vind om erover na te denken. de vraag 'Is er nog leven buiten de aarde?' speelt zich soms af in mijn hoofd. Ik hoop dat er ooit een ontdekking van buitenaards leven gebeurt, dat ik dat ooit nog kan meemaken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.