actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd March 2013, 00:25
I*ngborg.keynen I*ngborg.keynen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Zandhoven
Posts: 133
De laatste abortuskliniek in Mississippi gaat sluiten

De laatste abortuskliniek in Mississippi gaat sluiten
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/v...video=1.1582291 (geraadpleegd op 22 maart 2013)
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/v...l/EP_130322_JO7 (geraadpleegd op 22 maart 2013)

Vandaag op het nieuws en in Telefacts: de laatste abortuskliniek in Mississippi gaat sluiten. Dit omdat streng gelovige christenen tegen abortus zijn. Ze demonstreren ook dagenlang voor de kliniek en proberen elke dame die abortus wil plegen een enorm schuldgevoel aan te praten. Ze pleiten om de wet tegen abortus terug in te voeren en de staat Mississippi lijkt hier in mee te gaan.

Naar mijn mening is dit om problemen vragen. Je kan een mens niet zomaar iets wegnemen als je het hem eerst gegeven hebt. Men was tegen abortus, dan liet men het toe en nu wilt men het weer afschaffen want het strookt niet met de waarden van God. Daarnaast gaat alles enkel erger worden. Het zou niet het eerste meisje zijn dat dan maar expres van de trap valt om toch maar het kind niet te krijgen. Of de eerste moeder die haar kind iets aandoet omdat het niet gewild was. Het afschaffen van abortus vind ik rampzalig. Dat wil niet zeggen dat ik helemaal voor abortus ben. Het wordt misschien te gemakkelijk om een kind weg te halen en ik ben eigenlijk maar in enkele gevallen voor: als je weet dat het de beste beslissing is voor het kind. Niettemin voorkomt men veel onrecht volgens mij en ik vind dat iedereen deze kans moet krijgen. Gelovig of niet.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 23rd March 2013, 15:06
Lien Wijnants Lien Wijnants is offline
Lien Wijnants
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Minderhout
Posts: 25
Ik vind het heel moeilijk om in deze situatie een rechte lijn te trekken. Ik persoonlijk ben tegen abortus, behalve in bepaalde omstandigheden zoals verkrachting. Ik lijk nu misschien heel concervatief, maar in het algemeen ben ik dat echt niet. Ik heb al verschillende reportages gezien waarin zwangerschappen worden onderbroken terwijl het kindje al een hartslag heeft, wanneer het reeds echt kan voelen. Sommige ouders doen aan abortus als het kind gehandicapt is, en dat valt pas te bewijzen in een laat stadium van de zwangerschap. Waar gaat de wereld naartoe in dit geval? Waar eindigt dit? Hebben gehandicapte kinderen ook niet het recht om te leven? In ieder geval, ik ben niet voor de sluiting van de abortuskliniek, want als ze het willen doen, rijden ze er desnoods wel voor naar een andere staat. Kortom, ik ben tegen abortus maar in sommige situaties kan ik het wel begrijpen. Jammer dat deze gevallen dan niet meer terecht kunnen in Mississippi.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 25th March 2013, 00:00
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
De laatste abortuskliniek in Mississippi gaat sluiten

Ik deel net dezelfde mening als Ingeborg. Veel meisjes/vrouwen die zwanger zijn, hebben dit niet gewenst. Dit kan om verschillende redenen: financieel, ongeluk (door gescheurde condoom), verkrachting,... Noem maar op! Een kind op de wereld brengen is één zaak, maar het ook de nodige zorgen kunnen geven is iets anders. Als jij weet dat jij dat kind niet kan geven wat hij/zij nodig heeft, wat is dan het nut om het kindje op de wereld te zetten. Dit lijkt heel cru, maar tenslotte moeten we aan de toekomst van het kind denken. Een geboren kind is zeer afhankelijk en als het dan de nodige zorgen niet krijgt, krijgt hij/zij geen eerlijke kans. Er zijn al genoeg "sukkelaars" op deze wereld. Ik vind dit dus een heel spijtige zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.