actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th February 2013, 11:36
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Kinderen op moordpad

10- en 11-jarige opgepakt die klasgenootjes wilden doden

In de Amerikaanse staat Washington zijn twee kinderen opgepakt die van plan waren een meisje te vermoorden en minstens zes andere leerlingen te verwonden. De jongens van amper tien en elf jaar gingen naar de lagere school in Fort Colville.
De kinderen liepen op 7 februari tegen de lamp toen een leerling hen zag spelen met een mes en een leerkracht verwittigde. Die vond in een boekentas een mes van meer dan 8 cm, een semi-automatisch pistool van .45 kaliber en een volle munitieclip.

"Erg vervelend"
Volgens gerechtelijke documenten wilden de jongens een meisje vermoorden omdat ze op hun kap zat en "erg vervelend" was, aldus de elfjarige. "Ze is grof en lacht mij en mijn vrienden altijd uit", liet zijn kompaan optekenen. "Ja, ik wou haar gewoon dood", zou hij hebben geantwoord op de vraag of hij wist dat wat hij ging doen gevaarlijk, verkeerd en illegaal is. Op een lijst van klasgenootjes duidde de elfjarige nog zes namen van leerlingen aan die ze wilden aanpakken.

De jongens hadden al een plan bekokstoofd. De oudste moest het meisje buiten de school neersteken met een mes, terwijl de tienjarige jongen met het semi-automatische pistool mensen zou wegjagen die zouden willen tussenkomen.

Wet
Volgens de wet in Washington worden kinderen van acht tot twaalf jaar geacht niet de geestelijke capaciteit te hebben om een misdrijf te beramen. De aanklagers menen echter dat de jongens wel degelijk de bedoeling hadden de moord uit te voeren. "Dit was een plan. En het was een plan om te doden", zegt openbaar aanklager Timothy Rasmussen van Stevens County aan de LA Times.

De jongens moeten zich nu allebei verantwoorden voor onder andere moord met voorbedachte rade en het bezit van een vuurwapen.

Het Laatste Nieuws 16/02/2013 06u09

Mening

Toen ik dit artikel zag staan op de site van Het Laatste Nieuws, kon ik mijn ogen niet geloven. Kinderen van 10 en 11 jaar hadden een plan om klasgenootjes te vermoorden. Dit vind ik toch verontrustend op deze leeftijd. Al een geluk dat er een leerling was die het opmerkte. Zo wist de school dat er iets aan de hand was. Het is toch niet normaal dat kinderen van die leeftijd een mes van meer dan acht centimeter, een semi-automatisch pistool van .45 kaliber en een volle munitieclip bij zich hebben.

In het artikel staat ook beschreven dat de jongens het plan al hadden bekokstoofd. Ik had nooit kunnen denken dat kinderen zo’n gedachten zouden kunnen hebben. Dit is echt iets om bang voor te worden. Tegenwoordig is niemand meer veilig en kan iedereen bij wijze van spreke een moordenaar zijn. Zoals in het artikel vermeld staat, worden kinderen volgens de wet in Washington van acht tot twaalf jaar geacht niet de geestelijke capaciteit te hebben om een misdrijf te beramen. Blijkbaar moeten ze dit nog eens herzien, het kan weldegelijk WEL.

De jongens moeten zich nu allebei verantwoorden voor onder andere moord met voorbedachten rade en het bezit van een vuurwapen. Dit lijkt mij niet meer dan normaal. Hoe komen deze kinderen trouwens aan dit materiaal? Ik denk dat hier een grondig onderzoek wel op zijn plaats is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:36.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.