actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd April 2012, 17:41
Gilles.Knuts Gilles.Knuts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Hasselt
Posts: 50
KFC verantwoordelijk voor hersenschade bij meisje

De Australische rechtbank heeft geoordeeld dat de fastfoodketen Kentucky Fried Chicken schuldig is aan de hersenschade bij een meisje na het eten bij KFC.

In 2005 ging de familie eten bij Kentucky Fried Chicken. Iedereen werd ziek, maar de 7-jarige Monika was het zwaarst getroffen: ze kreeg een bloedvergiftiging, die leidde tot een septische shock en een coma van zes maanden. Resultaat: hersenen beschadigd en spasmen in de spieren. Het meisje kan niet meer goed praten en ziet haar toekomst vergald na het eten van een simpele Chicken Twister Wrap.

De oorzaak van dit alles was salmonella, een bacterie die onder meer in rauw en te warm bewaard vlees gevonden wordt. Ook de hygiëne van het personeel liet te wensen over.

De rechter oordeelde dan ook dat KFC verantwoordelijk was: als ze daar niet waren gaan eten, was het niet gebeurd. De schadevergoeding in deze zaak moet nog worden vastgelegd, de familie vraagt alvast 10 miljoen (Australische) dollar.

KFC is het daar niet mee eens, en gaat in beroep. Onder andere het feit dat de familie geen aankoopbewijs kan voorleggen zit de keten dwars. "We leven mee met de familie, maar wij hebben ook een reputatie te verdedigen als een verdeler van veilig voedsel", klinkt het daar. De keten blijft erbij dat ze deze schade niet heeft veroorzaakt.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bu...ij-meisje.dhtml


Mening: Het lezen van dit artikel zorgde bij mij voor een dubbel gevoel.
Ik kan mij gedeeltelijk vinden in de familie die een schadevergoeding eist bij dit verschrikkelijke voorval, dat een levenslang gevolg heeft.
Maar mijn brein maakte meteen ook een onmiddellijke associatie met de aanklacht tegen Axe (zie artikel hieronder). Dit kan dan misschien een extreme vergelijking zijn, maar we zijn niet allemaal heiligen, en uit dergelijk proces met een wereldwijd gekende fastfoodketen valt veel geld te slaan, hetzelfde geld dat onze maatschappij tegenwoordig doet draaien.
Ik laat het oordeel in het midden.



Artikel Axe:
Aanklacht na zeven jaar vruchteloos Axe-gebruik


AMSTERDAM – Sommige mensen hechten nogal wat waarde aan de boodschap die in commercials wordt verkondigd.

Een 26-jarige Indiër is hierin wel erg doorgeslagen. Hij heeft Unilever aangeklaagd, omdat hij na zeven jaar nog steeds geen profijt heeft van het ‘Axe-effect’.

Vaibhav Bedi hoopte dankzij het deodorantmerk, eigendom van Unilever, eindelijk aan een vriendin te komen, maar hij raakte depressief door het ontbreken van het effect.

De inwoner van New Delhi eist daarom 30 duizend euro schadevergoeding van het bedrijf.

De rechtbank heeft aangegeven eerst meer onderzoek te willen doen naar de diverse Axe-producten, alvorens de zaak in behandeling te nemen.

Bedi voelt zich belazerd: “In de reclame lopen er hordes vrouwen aan achter mannen die Axe gebruiken. Ik gebruik het al zeven jaar en heb nog steeds geen vriendin.”

Bron: Nieuwsguru.nl
http://www.nieuwsguru.nl/toolbar/312
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th April 2012, 14:55
Lien.Van.Bastelaer Lien.Van.Bastelaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Mar 2011
Locatie: Berlaar
Posts: 107
Ik vind de klacht tegen Kentucky Fried Chicken nog wel iets anders dan de klacht tegen Axe. Axe maakt reclame en die man neemt dat, spijtig genoeg, allemaal iets te letterlijk op. Als de deodorant negatieve bijwerkingen zou hebben dan is een klacht wel gegrond, maar omdat je geen vriendin kan vinden...
Wanneer je naar Kentucky Fried Chicken gaat eten, weet je dat het allemaal 'vettigheid' is maar je verwacht toch op z'n minst dat het eten aan de gezondheidsnormen voldoet en dat er op een juiste manier met hygiëne wordt omgegaan...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:09.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.