actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th October 2016, 14:20
Leontien.S*ongers Leontien.S*ongers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Herselt
Posts: 45
Ex-baas castingbureau krijgt vier jaar cel voor seksueel misbruik

19/10/2016
Ex-baas castingbureau krijgt vier jaar cel voor seksueel misbruik


Chafic A. (29), die werkte bij Hakuna – het castingbureau achter de film ‘Black’, is veroordeeld tot een celstraf van vier jaar. De rechter vindt de zedenfeiten bij twee slachtoffers bewezen.

Een van de unieke aspecten van de film ‘Black’, die zich afspeelt in het milieu van Brusselse straatbendes, was de manier van casting. In de promotie van de film werd benadrukt dat er zou worden afgeweken van de platgetreden paden. De filmploeg ging op zoek naar nieuw, jong talent voor de hoofd- en bijrollen, dat bij voorkeur vertrouwd was met de straatwereld.

Daarom werd het castingbureau ‘Hakuna’ ingeschakeld. Dat bureau werd opgericht door Adil El Arbi en Bilall Fallah, de regisseurs van ‘Black’. De leiding van het bureau kwam onder de hoede van onder anderen de 29-jarige Chafic A.

Misbruik

Hij werd ervan verdacht vijf jonge vrouwen te hebben misbruikt. De feiten speelden zich af tussen oktober 2014 en februari 2016. Eind vorig jaar diende een van de slachtoffers een klacht in bij de politie, waarop een onderzoek is gestart.

‘Ik heb niemand verkracht’, zei Chafic A. (29) uit Antwerpen enkele weken geleden. ‘Ik kan me trouwens niet inbeelden dat ik zoiets zou doen. Wanneer een meisje tegenstribbelt, krijg ik mijn jongeheer niet omhoog.’

Chafic wuifde elke verdachtmaking weg. Nochtans hadden vijf jonge meisjes bij de politie tot in detail verklaard hoe ze door hem waren misbruikt. ‘Ik had meermaals laten verstaan dat ik het niet wilde, toch duwde hij mijn benen open. Hij ging wild te keer’, getuigde een slachtoffer.

Regisseur Adil El Arbi nam het steevast op voor de vrouwen. Hij overtuigde hen aangifte te doen, bevestigen meerdere bronnen. Met drie onder hen ging hij zelf mee naar de politie.

De rechter besliste woensdag om hem te veroordelen voor twee zedenfeiten. Chafic moet vier jaar de cel in.

Bron: De Standaard, http://www.standaard.be/cnt/dmf20161019_02527569
Eigen mening: Ik vind het zeer erg dat er mensen zijn die zulke dingen doen. Zeker wanneer ze het ontkennen. Als er al meerdere meisjes beweren dat ze misbruikt zijn door deze persoon, kan het bijna niet anders dan waarheid zijn. Als hij zulke dingen doet, moet hij de gevolgen maar dragen, daarom dat ik het goed vind dat hij uiteindelijk toch een gevangenisstraf gekregen heeft van vier jaar. Ik vind het ook erg voor Adil El Arbi, omdat hij dit castingbureau heeft aangenomen voor zijn film kan het zijn dat hij nu schuldgevoelens heeft, hoewel hij er niets aan kan doen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.