actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th October 2012, 21:03
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
"Afrekening met oude regime in Kempen"

"Overwinning is afrekening met oude regime in Kempen"


Ook in de Antwerpse Kempen breekt N-VA op heel wat plaatsen door. De partij wordt de grootste in Arendonk, Beerse, Dessel, Geel, Mol, Oud-Turnhout, Rijkevorsel en Turnhout. "Dit is een afrekening van het oude regime", klinkt het in die laatste stad.



"We moeten niet flauw doen: dit heeft uiteraard veel te maken met een nationaal gevoel van ontevredenheid", zegt voormalig VAB-woordvoerder Marc Van Damme, derde op de lijst van N-VA Turnhout. "Dat heeft ons zeker wat procentjes opgeleverd. Maar langs de andere kant zijn er ook regio's in Vlaanderen waar CD&V, Open Vld of sp.a wel standhouden. Hier is het allicht vooral een afrekening met het oude regime."


Sjerp

N-VA zal volgens Van Damme in Turnhout zo goed als zeker de burgemeesterssjerp opeisen voor lijsttrekker Erwint Brentjes, die al met de eerste gesprekken is gestart. Met welke coalitie dat wordt, is nog niet duidelijk. "We zien natuurlijk een afrekening door de kiezer van de versplinterde CD&V, hoewel de burgemeester nog veel voorkeurstemmen kreeg. Ten tweede willen we het liefst partners die ook in Brussel mee kunnen wegen, want veel problemen overstijgen de grenzen van Turnhout. Maar ik sluit momenteel niets uit."


Blog DM, 14-10-2012
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th October 2012, 14:12
Thomas.VanBaelen Thomas.VanBaelen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Tielen
Posts: 11
In Kasterlee, de gemeente waar ik woon, heeft CD&V een meerderheid gehaald. NVA heeft wel enkele zetels meer gekregen dan 6 jaar geleden.
Hoewel ik verandering niet slecht vind, ben ik blij met dit resultaat.
Bij lokale verkiezingen gaat mijn stem uit naar de meest bekwame personen om de gemeente te besturen, niet naar een partij in het bijzonder.
Ik ben benieuwd of de NVA in de andere gemeenten kan waarmaken wat ze beloofd hebben. En ik hoop dus dat er bij de NVA op bekwame mensen is gestemd en dat de overwinning niet alleen te danken is aan de populariteit van Bart De Wever.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th October 2012, 14:58
Malou Malou is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Weelde
Posts: 92
Ik kom uit Ravels, en hier heeft CD&V net als de afgelopen decennia weer met absolute meerderheid gewonnen (ze kregen 13 van de 23 zetels). Wel hoor ik van heel veel mensen dat ze absoluut niet tevreden zijn met de uitslag, omdat er verandering in het bestuur moet komen volgens hen. Ze willen niet dat CD&V verdwijnt uit de politiek van Ravels, maar dat andere partijen ook wat meer zeggenschap krijgen, samen met CD&V.

CD&V Heeft al jaar en dag het bestuur van Ravels in handen, en er zijn toch wel wat mensen die hier verandering in willen brengen. Maar blijkbaar vindt de meerderheid van de bevolking dat alles wel in orde is zoals het nu is, anders zouden ze niet verkiezing na verkiezing de absolute meerderheid halen. Uit mijn standpunt bekeken doet CD&V het goed als meerderheidspartij in Ravels, maar ik zou het ook niet slecht vinden als andere partijen wat meer zeggenschap zouden krijgen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th October 2012, 16:32
dorien.van.heupen dorien.van.heupen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 89
Afrekening met oude regime in Kempen

Ikzelf woon in Turnhout, en ben deels tevreden met de uitslagen van afgelopen zondag. Het is zo dat ik, samen met nog vele andere Turnhoutenaren met een dubbel gevoel zit als het neerkomt op de burgemeesterssjerp die zo goed als zeker opgeëist zal worden voor Erwin Brentjens.
Het is reeds de tweede maal op rijd dat Eric Vos met de meeste voorkeursstemmen naast deze sjerp grijpt. Als we een kijkje nemen naar het aantal voorkeursstemmen van de verkiezingen van afgelopen zondag, zien we dat het verschil tussen Eric Vos en Erwin Brentjens toch wel groot is.
Ik vind het jammer dat dit 2 maal op rij voor Eric Vos zo moet verlopen, en ook voor mijn stadsgenoten die op hem gestemd hebben. Is dit nu democratie?
Wel wil ik even duidelijk stellen dat ik niet denk dat Erwin Brentjes deze verantwoordelijkheid van burgemeester niet op een goede manier zal aanpakken. Ik heb er vertrouwen in dat onze nieuwe burgemeester iemand zal zijn die van Turnhout terug de stad zal maken die het ooit geweest is, met vooral een groter veiligheidsgevoel. Nu hopen dat het vertrouwen niet geschaad wordt...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.