actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th October 2016, 17:08
Dimas.V*n.Eysendeyk Dimas.V*n.Eysendeyk is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Beerse
Posts: 25
"Besparen op overheid brengt dienstverlening in gevaar"

De Raad van State waarschuwt de Vlaamse regering voor de gevolgen van de besparingen op de werkingsmiddelen van de overheid. Met die besparingen brengt de Vlaamse regering de dienstverlening van de overheid in gevaar, reageert ook SP.A-fractieleider Joris Vandenbroucke.
Om de begroting in evenwicht te brengen, heeft de Vlaamse regering beslist om de werkingsmiddelen van de overheid de komende jaren niet te indexeren. Ook vorig jaar was dat al het geval. De Raad van State waarschuwt dat deze besparingen het functioneren van de overheid in gevaar brengen.

"Door te besparen op de werkingsmiddelen van de overheid ontzegt de Vlaamse regering de Vlamingen waar ze recht op hebben", reageert ook SP.A-fractieleider Joris Vandenbroucke.

"Degelijk onderwijs, betaalbare zorg: die zaken komen op de helling te staan. Denk maar aan de dure rusthuisbedden, verzorgers die geen tijd meer hebben om mensen goed te verzorgen, scholen die steeds vaker genoodzaakt zijn om kosten door te factureren aan de gezinnen. Dit zijn zeer concrete gevolgen van het besparingsbeleid. Ik denk dat de Raad van State groot gelijk heeft als ze stelt dat op die manier goede sociale bescherming voor de Vlaming op de helling komt te staan."

Eigen mening:

Ik vraag me af hoe dat het komt dat er nog steeds zo veel geld tekort is, dat ze nog steeds zo'n grote besparingen moeten invoeren en vooral precies bij de mensen die het al moeilijk hebben zoals bijvoorbeeld bij werklozen, gepensioneerden, zieken, ...
Toen dat deze regering pas gevormd was zijn er al heel wat besparingen uitgevoerd, besparingen die al heel wat gezinnen hebben gevoeld. Iik vraag me af of er geen ander mogelijkheden zijn om geld te besparen in de plaats terug bij dezelfde mensen aan te kloppen.
Mijn vader is vakbondsafgevaardigde en als ik hem hoor praten over de overheid dan heb ik toch te gevoel dat het niet allemaal eerlijk verdeeld is. Er gaat zoveel geld naar grote bedrijven om jobs te creëren, en toch zijn er weer een paar grote bedrijven die de deuren hier gaan sluiten. Al dat geld dat daar naartoe is gegaan is allemaal weg. Maakt de overheid dan wel de juiste keuzes....?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.