actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2016, 14:14
Maike.D*eltiens Maike.D*eltiens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 80
"Brusselse Raad voor Dierenwelzijn komt er niet voor de sier"

Deze zomer schiet de Brusselse Raad voor Dierenwelzijn uit de startblokken. Bedoeling is dat het orgaan samen met bevoegd staatssecretaris Bianca Debaets (CD&V) nadenkt over manieren waarop het welzijn van dieren in het Brussels gewest kan verbeteren. "De Raad zal er niet voor de sier bij zitten", belooft Debaets.

De Brusselse regering keurde pas de samenstelling van de Raad goed. Binnenkort worden de vijftien effectieve en de elf plaatsvervangende leden gekozen. Het kabinet-Debaets benadrukt het belang van de eerste bijeenkomst die binnen enkele weken geagendeerd staat. "Het mishandelen van dieren, problemen met gevaarlijke honden, elektrische halsbanden voor honden, enzovoort. De lijst van onderwerpen die regelmatig op de tafel van de staatssecretaris terechtkomen, is zeer uitgebreid", luidt het in een mededeling.

De CD&V-politica wil de Raad meteen enkele concrete opdrachten meegeven. De Raad zal onder andere bestaan uit vertegenwoordigers van verenigingen voor dierenbescherming, dierenasielen, dierenartsen, onderzoekssector en de middenstand.

Bron: De Morgen, 15/05/2016, http://www.demorgen.be/wetenschap/-...-sier-bc12bba1/

Eigen mening: Hopelijk gaan ze er inderdaad niet voor de sier bij zitten en effectief actie ondernemen. Ik begrijp niet waarom elektrische halsbanden nog steeds worden verkocht. Dit zou gewoon uit de rekken gehaald moeten worden zodat er al geen hond meer door mishandeld kan worden. Een eerste stap in de goede richting is misschien een algemene bewustheid creëren over de gevolgen van mishandeling voor dieren.
Zo'n elektrische halsbanden worden gebruikt als een makkelijke manier om slecht gedrag bij honden af te leren. Maar hierdoor wordt er juist ander slecht gedrag aangeleerd bij de hond. Ook heeft het traumatische gevolgen dat slecht gedrag juist stimuleert. Als ze dit al zouden afschaffen, zouden ze al een stap in de goede richting zetten.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th May 2016, 12:07
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Nijlen
Posts: 1,020
Raad voor dierenwelzijn

Net zoals Maike vind ik het goed dat er eindelijk werk gemaakt zal worden van het welzijn bij dieren. Elektrische halsbanden bijvoorbeeld zijn onmenselijk! Daar worden honden uiteindelijk enkel maar agressief van, waardoor ze afgemaakt moeten worden als ze iemand aanvallen. Allemaal weer de schuld van de gemakzucht van de mens dus. Het is naar mijn mening belangrijk dat er rekening gehouden moet worden met verschillende diersoorten. Het is belangrijker om het gedrag van een dier te observeren en te bestuderen dan het dier te straffen. Als je weet waarom een dier op een bepaalde manier reageert, kan je er iets aan doen. Anders straf je het dier voor het natuurlijke gedrag. Dit vind ik niet correct. Ik ben een enorme dierenvriend en ik vind dat dieren evenveel recht hebben op begrip en respect dan eender welke mens op aarde.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:39.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.