actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th April 2016, 16:36
Evelien.P*llis Evelien.P*llis is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Beerse
Posts: 79
Oekraïense premier Jatsenjoek neemt ontslag

Oekraïense premier Jatsenjoek neemt ontslag

De Oekraïense premier Arseni Jatsenjoek heeft vandaag zijn ontslag ingediend. Dat heeft de bewindsman op de televisie bekendgemaakt. Het ontslag komt er na een regingscrisis die al twee maanden aanhoudt.
Jatsenjoek zei het parlement in Kiev dinsdag nader te zullen informeren over zijn besluit. "Mijn besluit is gebaseerd op verschillende gronden. De politieke crisis binnen de regering is op een kunstmatige manier geopenbaard. Het verlangen om één man te veranderen, heeft politici verblind en hun wil om echte veranderingen in het land door te voeren, verlamd."

De politieke crisis draait in grote mate om Jatsenjoek zelf. De premier overleefde in februari ternauwernood een motie van wantrouwen, maar zijn persoon bleef omstreden. Twee partijen stapten uit de regering en ontnamen aldus de regering zijn meerderheid in het parlement. Door af te treden opent Jatsenjoek de weg naar de formatie van een nieuwe regering.

Jatsenjoek stond aan het hoofd Oekraïense regering sinds de regimewissel in het voorjaar van 2014.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/buitenland/o...tslag-bf0437e7/

Datum: 10/04/2016

Eigen mening: In 2014 heeft de Oekraïense bevolking bij de verkiezingen aangegeven dat het verandering wilde. Ik denk dat, mede door politici van hetzelfde kaliber als Jatsenjoek, deze veranderingen nog lang op zich zullen laten wachten. We kennen allemaal de beelden van een aantal maanden geleden waar er in het parlement van Oekraïne met elkaar op de vuist werd gegaan. De politici blijven elkaar verwijten maken waardoor er ten gronde niets verandert aan de schandelijke politieke situatie waar Oekraïne zich nu in bevindt. Ik kan alleen maar hopen dat het ontslag van Jatsenjoek ervoor zorgt dat er plaats gemaakt kan worden voor politici die daadwerkelijk iets willen veranderen aan de steeds toenemende corruptie in het land. Ik denk dat het politieke gebakkelei hiermee echter nog niet van de baan is in Oekraïne.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:31.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.