actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th September 2009, 11:04
nick.vanpeer nick.vanpeer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 36
Heldhaftig meisje redt ouders en knalt zich met 12 kogels uit verplicht huwelijk

Rukhsana Kauser, een 18-jarig meisje heeft in het Indiase deel van Kashmir een militieleider met zijn eigen geweer gedood, nadat opstandelingen haar huis waren binnengevallen. Een van de overvallers wilde tegen haar wil met Rukhsana Kauser trouwen.

Volgens de politie ging het om militieleider Abu Osama, die lid was van het verboden terreurnetwerk Lashkar-e-Taiba. Kauser lag onder het bed verstopt, maar kon niet aanzien hoe de strijders zich uitleefden op haar ouders. Samen met haar 19-jarige broer greep ze in.

Twaalf kogels
Ze sprong op een van de opstandelingen, greep hem bij zijn haren en sloeg zijn hoofd tegen de muur. Toen hij op de grond viel, sloeg ze hem met een bijl en greep vervolgens zijn wapen. "Ik heb eindeloos op hem geschoten. De militieleider had twaalf kogels in zijn lijf." Kauser had nog nooit eerder een geweer in haar handen gehad, maar zei dat ze "helden in films" had zien schieten.

Het vuurgevecht met de opstandelingen duurde vier uren. Rukhsana en haar broer wisten de overige strijders te verjagen. De politie prees de moed van broer en zus. (mvl)

bron: HLN Online
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th September 2009, 12:51
jolien.ceulemans jolien.ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Lier
Posts: 94
Het is bewonderingswaardig, hoe iemand de kracht vindt (ookal is die in de minderheid) om zich te verzetten tegen onrecht. Het feit dat iemand van het "zwakke geslacht" een militieleider aankan, puur door opgekropte woede die losbarst, wil toch nog maar eens zeggen hoe sterk men wel niet is en kan zijn als het moet. Ik vind het zeer moedig dat ze zich heeft verzet en bleef doorbijten tot het einde. Nu heeft ze zich ten minste kunnen verlossen van een ongewild huwelijk en waarschijnlijk van nog meer gruweldaden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 30th September 2009, 13:15
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Balen
Posts: 66
Anderzijds heeft ze wel ongestraft moord kunnen plegen. Zelfverdediging was het wel, hoewel als je iemand zo te lijf gaat. Moedig is het inderdaad maar ik kan me voor stellen dat dit kan uitlopen in mensen die denken dat ze nu het recht in eigen handen mogen nemen. Niet dat ze waarschijnlijk iets anders had kunnen doen in die situatie maar ik vrees gewoon dat mensen elke situatie goed genoeg gaan vinden.
__________________
"These are my principles. If you don't like them, I have others." - G. Marx.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 30th September 2009, 18:18
Vankeerberghen.Kenzy Vankeerberghen.Kenzy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grootlo (Schriek)
Posts: 26
Zelfverdediging

Dit bewijst hoe ver je iemand kan drijven over de grens van het zelfbewustzijn. Ik denk dat iedereen op een bepaald moment wel de klik kan maken om terug te vechten. Alleen ligt die grens bij de ene al een beetje hoger dan bij de andere. Wat betreft de wettelijke zelfverdediging. Als iemand jouw of de persoon naast je met geweld bedreigd mag je geweld gebruiken bij wijze van wettelijke zelfverdediging. Iets dat in bijna elk land ter wereld een recht is, maar in sommige landen is wordt dit soms over het hoofd gezien, zoals hier soms.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 30th September 2009, 19:15
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Balen
Posts: 66
Maar is zelfverdediging niet tot op een punt dat je kan ontkomen aan de situatie? Een bijl en 12 kogels gaat volgens mij voorbij het punt van zelfverdediging en is meer een daad van haat en wrok nog. Hoewel dit iets is waar je kan zeggen nu had het moeten stoppen maar op zo'n moment zou niemand even kunnen redeneren. (Offtopic though)
__________________
"These are my principles. If you don't like them, I have others." - G. Marx.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 30th September 2009, 20:37
Stéphanie.Verreydt Stéphanie.Verreydt is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Noorderwijk
Posts: 78
Stéphanie.Verreydt

Ik vind het erg moedig dat dit meisje haar ouders hielp in zo'n enge en gruwelijke situatie. Het is erg geweldadig wat ze gedaan heeft. Ze mag het recht niet in eigen handen nemen, maar in deze situatie kan ik het wel begrijpen.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 30th September 2009, 21:38
Tine.Arets's Avatar
Tine.Arets Tine.Arets is offline
Human Being With Feelings
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Gierle
Posts: 77
Dit is vast en zeker niet de eerste, noch de laatste keer dat dit zal gebeuren. Elke dag worden er jonge vrouwen, soms nog meisjes, gedwongen om in het huwelijksbootje te stappen. Als het niet door hun ouders is, dan is het door iemand anders. Persoonlijk vind ik dat dat niet meer kan in een wereld als deze. Zijn wij dan nog steeds zo slecht of doen wij ons gewoon slecht voor?
__________________
Wat als het oorlog was...
en er ging niemand naartoe?
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 30th September 2009, 22:01
deandevolder deandevolder is offline
Dean_dv
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Kessel
Posts: 30
Te recht of niet te recht ?

je kan als persoon niet zeggen dat dit rechtvaardig is of niet,
rechtvaardig zijn, hangt af van het land waar je woont, dus tot eindelijk bestaat die rechtvaardigheid niet, ik geloof in de rechtvaardigheid van de mens en zijn vrije wil, dit is gewoon een voorbeeld van iemand die enorm wordt onderdrukt, en hier geen andere optie ziet dan de laatste te nemen, en te doden.

Als je tot iets wordt gedwongen dat totaal tegen al je principe, gevoel, of gedachtegang gaat kan een mens bijna alles doen om dit te verhinderen.
Dan wordt de mens teruggeworpen op zijn dierlijke zelf, tenslotte zijn we 99% dier, alleen onze hersenen scheiden ons van de rest, maar in een zulk cruciaal moment van het leven kan die scheiding plots wel eens verdwijnen.

Ik kan ook niet zeggen dat dit rechtvaardig is of niet, wie ben ik om daar over te oordelen, we kennen meestal ook nooit heel de situatie en het verleden van die mensen. Ik kan alleen zeggen dat dit een natuurlijk gevolg kan zijn van het pushen van de mens tot het einde.
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 30th September 2009, 22:25
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Balen
Posts: 66
Ik kan herhalen wat ik al eerder zei met andere woorden maar dan lijkt het maar alsof ik mijn mening zou opdringen. Maar ik zie deze situatie analoog met taal; geen enkele taal is meer geëvolueerd dan een andere. Talen zijn specifiek en niet te vergelijken in termen van meer of minderwaardig. Zo denk ik over culturen en andere landen. Ik vind niet dat wij kunnen oordelen over hoe andere landen zouden moeten denken. Niet dat ik er mee akkoord ga met alle "eigenschappen" van een cultuur maar ik vind niet dat wij zomaar kunnen besluiten naar onze normen. (Hoewel ik weer ver afwijk van het topic met dit)
__________________
"These are my principles. If you don't like them, I have others." - G. Marx.
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 1st October 2009, 18:46
Vankeerberghen.Kenzy Vankeerberghen.Kenzy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grootlo (Schriek)
Posts: 26
Besef

Net zoals ik zei. Iedereen heeft zijn grens. Eens die grens voorbij is het verstand op nul en dan besef je niet meer wat je doet.
__________________
Alles kan beter.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 1st October 2009, 22:08
Lotte.Verreijdt Lotte.Verreijdt is offline
Lotte
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Berlaar
Posts: 69
Een dapper meisje.
Het is verbazingwekkend waar ze de moed vandaan haalt om haar te verdedigen. Ze heeft zwaar geschut gebruikt en het was een lang gevecht dus moet ze angst wel omgezet hebben in kracht.
Er blijkt wel zelfverdediging uit het artikel maar ze kan ook niet ongestraft blijven vind ik, een milde starf zou gepast zijn.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 4th October 2009, 12:46
Vankeerberghen.Kenzy Vankeerberghen.Kenzy is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Grootlo (Schriek)
Posts: 26
Zelfverdediging

Ik vind niet dat je iemand mag straffen omdat die persoon zijn eigen leven redde en dat van anderen. Als er echt geen andere uitweg is. Wie weet wat ze met het meisje en haar ouders zouden gedaan hebben.
__________________
Alles kan beter.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.