actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st January 2013, 09:51
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Gerechtsdeurwaarder deelt eerste boete van 1.000 euro uit

ond negen uur is de gerechtsdeurwaarder gearriveerd aan het stakerspiket aan Ford Genk. Daar heeft de man, die begeleid werd door de politie van Genk, het vonnis voorgelezen. Een eerste persoon heeft inmiddels een boete van 1.000 euro gekregen. Het gaat om een militante van ABVV die de weg blokkeerde. Dat deed ze met opzet om het dwangbevel te verkrijgen.

Toegangsweg vrijgemaakt

Een harde kern van actievoerders riep zondag alle sympathisanten op om afgelopen nacht de koude te trotseren en weerwerk te bieden mocht de politie 's nachts of maandagochtend interveniëren.

Aan het stakerspiket zelf werden de stakers maandagochtend vooral opgeroepen om zich niet te verzetten. Patrick Trusgnach, woordvoerder van het actiecomité liet weten dat het niet de bedoeling is om te provoceren en dat confrontaties vermeden moeten worden. "We willen ongelukken ten stelligste vermijden", aldus de man. "We willen geen tweede Zwartberg."

Ze laten ook weten dat ze werkwilligen niet zullen tegenhouden. Een deel van de toegangsweg is intussen vrijgemaakt, zodat vrachtwagens weer aan de fabriek kunnen geraken.

Gerechtsdeurwaarder: "Mag niet weigeren"

Guy Gemis is de gerechtsdeurwaarder die is aangesteld om het stakerspiket, dat de weg van de toeleveranciers naar de Fordfabriek blokkeert, op te breken. Hij kreeg de opdracht van de advocaten van Ford Genk. "Weigeren kan ik niet als beëdigd openbaar ambtenaar."

Over de grond van de zaak wil hij niets kwijt. "Mijn persoonlijke mening doet niet ter zake, maar ik begrijp natuurlijk wel dat de sluiting een sociaal drama is voor de hele regio", zegt hij.

Bron: Gazet van Antwerpen 21/01/2013
http://www.gva.be/dossiers/ford-gen...eurwaarder.aspx

Mening:
Voor deze man is het volgens mij ook zeker niet makkelijk om dit te doen. Hij zegt zelf dat hij niet anders kan dan dit accepteren. Er moet een heel sterk dubbel gevoel heersen in deze man zijn hoofd. Ik vind het echter wel schandalig dat de vrouw meteen 1000 EUR aan een boete moet betalen. Zeker nu zij ook haar werk al kwijt is.

Ford speelt het wel een beetje te hard vind ik. Wel gaan ze lekker op het autosalon staan en pronken met hun nieuwe wagens. Ik had eerder gewild dat ford verboden zou worden op het autosalon omdat het nu een te grote emotionele slag heeft gegeven op ons land.
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:56.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.