actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th February 2013, 19:59
silke.wouters silke.wouters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Lichtaart
Posts: 60
Ouders vermoorde Priscilla niet op de hoogte van vrijlating verdachte

De ouders van de vermoorde Priscilla Sergeant (14) zijn geschokt na de vrijlating van hun buurman. De hoofdverdachte in de zaak kwam vrij na een procedurefout en dat vernamen de ouders van de pers. Ze werden niet op de hoogte gebracht.
De advocaat van de vader, Pascal Quadflieg, zegt dat zijn cliënt 'in shock' is door het nieuws. 'Mijn cliënt is heel hard geschrokken. Dat we dit nieuws hebben moeten vernemen via de pers komt extra hard aan. Er is geen kennisgeving geweest van justitie of de dienst slachtofferhulp', zegt Quadflieg. 'Zijn hart bloedt. Niet alleen is hij zijn dochter kwijt, door een procedurefout is de verdachte bovendien in vrijheid gesteld en dat is voor hem bijzonder moeilijk te plaatsen.'

Het nieuws van de vrijlating sloeg ook bij de moeder van J. (12), de jongste medeverdachte in de dood van Priscilla, in als een bom. ‘Ik weet niet hoe ik zou reageren mocht ik hem straks tegen het lijf lopen', reageerde zij terwijl ze bevend als een riet in de deuropening van haar woning stond. ‘Ik wil er niets over kwijt. Maar het zou mij niets verwonderen mocht hij zich hier binnen de kortste keren opnieuw in de wijk vertonen. Zoveel lef heeft hij volgens mij wel. En hij woont hier omzeggens achter mijn huis. Ik mag er niet aan denken.'

De moeder van J. was zichtbaar geschokt omdat de man vrijkomt die zij ervan verdenkt haar jongste zoon op sleeptouw genomen te hebben in de pestnacht die Priscilla Sergeant het leven gekost heeft. Terwijl haar zoon al zes maanden in een jeugdinstelling is opgenomen en zijn smeekbeden om naar huis terug te mogen keren tot dusver steevast werden afgewezen.

Nieuw onderzoek

Het gerecht is naast het onderzoek in de zaak-Priscilla ook gestart met een onderzoek naar het bizarre gedrag van de hoofdverdachte, schrijft Het Laatste Nieuws woensdag. De jongste verdachte heeft namelijk tegen hem een klacht ingediend wegens aanranding van de eerbaarheid.

Hij moest tegen zijn wil bepaalde handelingen stellen bij Priscilla. 'Handelingen die voortsproten uit de zieke geest van de hoofdverdachte', zegt Siegfried De Mulder, advocaat van de 12-jarige.

Waarheen?

Waar de buurman na zijn vrijlating een onderkomen zal vinden, is zeer de vraag. Gisterenavond zei zijn vader dat hij zelfs niet op de hoogte was van de vrijlating van zijn zoon. ‘Hij heeft mij niet gebeld', zei hij. Volgens verscheidene bronnen had de man nochtans al omstreeks 18 uur de gevangenis van Vorst verlaten. Maar thuis was hij alvast niet.

Priscilla Sergeant stierf midden juli 2012 in het huis van de buurman in Huizingen, waar zij door twee minderjarigen, A. (16), J. (12) en de buurman werd gepest. Zij stikte er in haar braaksel.

Bron: De Standaard Online, 13 februari 2013

Eigen mening:
In dit artikel wordt weer duidelijk hoe weinig rekening er door justitie wordt gehouden met nabestaanden van slachtoffers. Ik vind het schandalig dat er gen goede berichtgeving is naar de nabestaanden en communicatie met nabestaanden over vrijlating van verdachten of veroordeelden. Eerder deze maand kwam deze problematiek ook als eens aan bod, nadat slachtoffers en nabestaanden in de zaak Dutroux het dossier rond de al dan niet voorwaardelijke vrijlating van Dutroux niet mochten inzien.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.