actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th November 2011, 12:34
Sabrina's Avatar
Sabrina Sabrina is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Turnhout
Posts: 106
Vijftien jongeren vallen twee MIVB-agenten aan

SINT-JANS-MOLENBEEK - Een vijftiental jongeren heeft zondagavond twee veiligheidsagenten van de Brusselse openbaarvervoermaatschappij MIVB aangevallen in het metrostation Ribaucourt. Dat heeft een woordvoerder van de MIVB bevestigd. Een agent raakte gewond aan de ribben, de andere heeft enkele gebroken tanden.

De twee agenten waren opgeroepen voor een interventie in het Molenbeekse metrostation. Toen ze daar op de metro stapten, werden ze volgens de woordvoerder onmiddellijk aangevallen door enkele jongeren, die nadien versterking kregen. In totaal zou een vijftiental jongeren aan de aanval hebben deelgenomen.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20111108_062

Eigen mening:
Bij dit artikel schoot direct de vraag: 'Waar gaat dat naar toe?' in mijn hoofd. 15 jongeren die 2 agenten aanvallen. Hoe komen ze er toch bij om dit te doen? Ik vind het heel jammer dat in het artikel niet meer uitleg staat. Hebben ze de jongeren kunnen arresteren? Waarom deden deze jongeren dat? Hadden ze het gemunt op deze 2 agenten of werden ze willekeurig uitgekozen?
Wat mij verontrust is dat jongeren - vaak onder sociale druk - de meest gevaarlijke, onverantwoordelijke dingen uithalen. Hoort dit nu stoer te zijn? 2 agenten aanvallen? Welke baat hebben ze hierbij? Vroeger waren er toch ook vriendengroepjes. Deze ontstonden door met elkaar te praten en elkaar te leren kennen. Je was bevriend met iemand omdat je die persoon graag had. De dag van vandaag krijg ik meer en meer de indruk dat je jezelf eerst moet bewijzen voor je ergens bij kan horen of dit gevoel toch hebt..
Gelukkig is dat nog niet overal zo maar het komt wel meer en meer voor.
__________________
What we do does not define who we are. What defines us is how well we rise after falling..
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th November 2011, 20:32
kirsty.michielsen kirsty.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Westerlo
Posts: 28
Dit gaat bij mij toch ook veel te ver! Waar gaat dit inderdaad heen? Maar vooral waar gaat dit eindigen? Het vechten is de laatste tijd naar mijn weten te sterk gezien als een 'normale' zaak. En vooral bij de jeugd. Naast deze vele aanvallen en problematische gebeurtenissen is bv. het vechten op fuiven ook sterk toegenomen. Jongeren lijken dit ook maar een normale zaak te vinden dat er op elke fuif minstens 1 keer gevochten wordt. En dat is volgens mij zeker en vast geen goede zaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.