actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2011, 02:37
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Smile Rode Kruis haalt 2,7 miljoen uit stickerverkoop

Rode Kruis haalt 2,7 miljoen uit stickerverkoop


Het Rode Kruis Vlaanderen heeft dit jaar 540.000 stickers verkocht, met in totaal 2,7 miljoen euro opbrengst. Dat maakte John Kinnart, persverantwoordelijke van het Rode Kuis Vlaanderen, zaterdag bekend.
De opbrengst is iets minder dan vorige jaren, maar het Rode Kruis is niet ontevreden. 'Het is niet onze bedoeling om records te breken', zegt Kinnaert. 'De opbrengst schommelt elk jaar. We hebben toch 28 procent van de Vlaamse gezinnen bereikt. We zijn de bevolking en onze vrijwilligers daarvoor dankbaar.'



De 51ste editie van de veertiendaagse stickerverkoop van het Rode Kruis kreeg dit jaar de steun van de populaire serie FC De Kampioenen. Duizenden vrijwilligers gingen twee weken lang de straat op om de sticker, die vijf euro kost, aan de man te brengen.

De stickerverkoop is een belangrijke bron van inkomsten voor de organisatie. De opbrengst gaat uitsluitend naar de 254 lokale Rode-Kruisafdelingen, die er materiaal mee aankopen of opleidingen mee financieren.


Blog DS, 15-05-2011
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th May 2011, 15:05
veronique.geussens veronique.geussens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 139
Dit jaar werd er wel naar mijn denken minder rond gegaan. Wij rijden erg vaak rond en niemand van ons gezin en zelfs familie heeft ergens de kans gehad om op kruispunten ofzo deze te kopen.
__________________
Vero
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th May 2011, 17:14
Julie Hensels Julie Hensels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Kasterlee
Posts: 72
Ja, ik heb ze ook niet zo veel gezien. En ik passeer op weg naar school en terug nochtans heel wat drukke kruispunten. Ik heb ze maar drie keer gezien aan één van de vier drukste knooppunten in Turnhout. En dat in één enkele week. Spijtig genoeg heb er dit jaar dus geen kunnen kopen. En ik had me dan nog zo goed voorbereid door 5 euro binnen handbereik in de auto te leggen.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 15th May 2011, 20:44
Marieke Hendrickx Marieke Hendrickx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: meerhout
Posts: 76
Ik vind het goed dat er een jaarlijkse stickerverkoop is. Iedereen kent deze actie en langzaamaan weten de mensen waarvoor het Rode Kruis staat. Soms heb ik wel mijn bedenkingen bij het verkopen aan kruispunten. Nu ik zelf met de auto rij, besef ik dat die mensen soms heel gevaarlijk doen. Misschien de verkoop verschuiven naar grootwarenhuizen en zo de stickers verkopen. Bij ons in de gemeente doen ze dit al en ik vind dat een goed initiatief.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:58.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.