actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 2nd March 2018, 17:21
ColinW*uters ColinW*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Mol
Posts: 51
Trump: ‘Handelsoorlogen zijn goed’

Daags nadat hij heffingen op de invoer van staal en aluminium aankondigde, laat Amerikaans president Donald Trump uitschijnen dat hij niet voor een handelsoorlog bevreesd is, integendeel.

‘Wanneer een land (de VS) miljarden dollars aan het verliezen is aan handel met zo goed als elk land waarmee het zaken doet, dan zijn handelsoorlogen goed en gemakkelijk te winnen’, zo hief de tweet aan. ‘Bijvoorbeeld: wanneer wij bij een bepaald land voor honderd miljard dollar onderdoen en zij worden er bijdehandser van, drijf er geen handel meer mee - wij zullen ruimschoots winnen. Het is gemakkelijk!’

‘Wij moeten ons land en onze arbeiders beschermen. Onze staalindustrie is er slecht aan toe. WANNEER JE GEEN STAAL HEBT, DAN HEB JE GEEN LAND!’, schreeuwde Trump in een tweede Twitterbericht.

In een derde tweet dreigde de Amerikaanse president met vergeldingen jegens landen die Amerikaanse import zouden belasten. ‘Wanneer een land onze inkomende producten aan, laat ons zeggen, 50 procent belast, en wij heffen op hetzelfde product dat ons land binnenkomt aan ZERO, dan is dat niet eerlijk of verstandig’, luidde de eerste zin. ‘We zullen binnenkort met WEDERZIJDSE TAKSEN beginnen zodat wij hen hetzelfde gaan opleggen als zij ons. Een handelstekort van 800 miljard dollar - wij hebben geen keuze’.

Eigen mening: President Trump is niet de meest geliefde president die de Verenigde Staten al heeft gehad. Toch vind ik persoonlijk dat hij voor de handel en jobs al een grote bijdrage heeft geleverd voor zijn land. Hij zorgde voor een grote toename aan jobs en de handel is erop vooruit gegaan. Volgens mij is een handelsoorlog nooit goed, maar zoals Trump zelf zegt denk ik dat dit geen negatieve gevolgen gaat hebben voor de VS zelf. Als de VS zo veel verliest aan de handel met andere landen, zullen ze er wel iets aan moeten doen. Maar volgens mij zijn er betere alternatieve om hier een oplossing op te vinden.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180302_03386290
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.