actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 23rd May 2015, 09:56
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
'General Motors riskeert recordboete na verzwijgen defect'

'General Motors riskeert recordboete na verzwijgen defect'

General Motors, de Amerikaanse autogigant, wordt ervan verdacht een defect verborgen te hebben dat aan minstens 104 mensen het leven heeft gekost. Volgens de New York Times, die het nieuws brengt, verleent de autoconstructeur nu volop zijn medewerking aan het gerechtelijk onderzoek. Toch kan er een recordboete uitgeschreven worden.

Het contact in sommige voertuigen sloeg zonder waarschuwing af, waardoor het stuur blokkeerde, en de versnellingen of de airbags niet langer functioneerden.

Over de grootte van de boete wordt volgens de New York Times nog onderhandeld maar ze zou hoger liggen dan wat Toyoto in 2014 betaalde; 1,2 miljard dollar (1,08 miljard euro). Die boete sloeg op problemen met de versnellingen.

In het geval van General Motors was het probleem sinds 2005 bekend bij het bedrijf, maar indertijd werden geen voertuigen teruggeroepen. In het onderzoek, dat al een jaar loopt, wordt ook nagegaan of het bedrijf in 2009 fraude pleegde door valse gegevens voor te leggen, toen de overheid een noodlijdend GM van het faillissement redde.

Familieleden

Laattijdig, sinds februari 2014, werden auto's teruggeroepen. Er zouden nu in totaal 30 miljoen auto's onder handen zijn genomen.

Een regeling met de overheid betekent nog niet het einde van de zaak, aangezien de familieleden van de slachtoffers nog klacht kunnen indienen.

Bron: Knack, 23 mei 2015
http://trends.knack.be/economie/bed...mal-572861.html

Mening: Ik vraag me af of de verantwoordelijken nog in de spiegel durven kijken. 104 mensen zijn gestorven doordat de wagens niet meteen teruggeroepen zijn. Dit is onaanvaardbaar. Bedrijven moeten zich verplicht voelen alle producten terug te roepen als blijkt dat er iets mis kan gaan. Terugroepingen van producten schaadt je imago, dat begrijp ik, maar het niet terugroepen zoals nu het geval is met 104 doden schaadt je imago nog veel harder! Ik hoop dan ook dat familieleden van slachtoffers inzien dat General Motors hiervoor gestraft moet worden en ze een klacht in moeten dienen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.