actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Moet een christen vegetariër zijn?
Neen 48 92.31%
Ja 4 7.69%
Stemmers: 52. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 5th December 2008, 18:17
Ann Van der Flaas Ann Van der Flaas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2005
Locatie: Herentals
Posts: 136
Beste Jef,

Toch een een biologische kijk op de zaak. Ons darmstelsel is erop voorzien om zowel vlees als groenten te kunnen verteren. Mŕŕr, zoals je misschien weet verteerd vlees veel sneller dan groenten.
Wat is dan het grote probleem. Wel, doordat het vlees sneller verteeld, blijven de 'afvalstoffen' te lang in ons lichaam aanwezig, dit gaat zich dan omzetten in allerlei giftige stoffen die op hun beurt weer kunnen leiden tot allerlei kankers.
Conclusie: te veel vlees eten is echt wel mogelijk!

Een 100gr per dag volstaat (en daar ben je heel snel)! Ik let hier wel op, ik zorg dat ik niet meer eet en soms eet ik ook vegetarisch, van vis mag je dan toch wel een 200gr per dag eten.
__________________
Que Dieu te bénisse!
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 6th December 2008, 11:36
wim leenaerts's Avatar
wim leenaerts wim leenaerts is offline
Prime Integrator
 
Geregistreerd op: Nov 2004
Locatie: Beerse city
Posts: 1,633
Citaat:
Een mens is inderdaad een alleseter, maar een teveel aan vlees kan nooit kwaad.

Jef, ik moet Ann hier toch wel bijtreden.
Teveel vlees is ook weer niet gezond. Het belangrijkste en schadelijkste gevolg van teveel vlees eten is een te hoge cholesterolwaarde in je bloed. Cholesterol zit enkel in dierlijke vetten (die we terugvinden in vlees en vaste vetten o.a.) en zet zich vast aan de binnenkant van je bloedvaten waardoor de kans op hart- en vaatziekten gevoelig verhoogd.
__________________
"De jeugd van tegenwoordig houdt alleen maar van luxe, heeft slechte manieren en veracht de autoriteit.
Zij heeft geen respect voor oudere mensen. De jeugd verpraat de tijd terwijl er gewerkt moet worden, schrokt bij de maaltijden het voedsel naar binnen, legt de benen over elkaar en tiranniseert de ouders..."
- Socrates, 2400 jaar geleden... -
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 10th December 2008, 16:30
Eveline.Vanderheijden Eveline.Vanderheijden is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Kasterlee
Posts: 88
Citaat:
Orgineel gepost door jefdaemen
We moeten ons, volgens mij, toch geen zorgen maken over de overconsumptie van vlees. Als er nu iets is in deze wereld waar we niet op moeten bezuinigen, dan zal het wel vlees zijn.



Helemaal niet mee akkoord! Weet je wel niet hoeveel energie er in één stuk vlees zit?

Lees dan volgend artikel maar eens! http://www.mo.be/index.php?id=62&tx...art_id%5D=20184 (waar Bart Staes al eerder naar verwees)

Een biefstuk zorgt voor evenveel broeikasgassen als een ritje van zeventig kilometer met een doorsnee wagen. Voor de steak op je bord ligt, heeft hij vijfduizend liter water opgeslokt. De consumptie van vlees is verantwoordelijk voor meer uitstoot van broeikasgassen dan de transportsector.

Een studie stelt dat een kilo rundvlees in broeikasemissies gelijk staat aan drie uur met de wagen rijden terwijl je thuis alle lichten aan laat. Maar wanneer die kilo rundvlees organisch geteeld is en het rund niet gevoederd werd met krachtvoer, dan is de uitstoot van CO2-equivalenten al 40 procent minder en het energieverbruik 85 procent minder. En als je toch vlees wil eten: kippenvlees is minder belastend voor het milieu dan rundvlees.

Laatst aangepast door Eveline.Vanderheijden : 10th December 2008 om 16:36.
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 11th December 2008, 14:20
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 147
Ik vind dat je zelf moet kiezen of je een vegetariër wordt of niet dus het feit dat je christen bent heeft hier eigelijk niets mee te maken.
Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 31st December 2008, 15:20
Moors_Nathalie Moors_Nathalie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Dessel
Posts: 61
Ik mis de link tussen christen zijn en vegetariër worden. Elke christen beslist toch zelf of hij of zij al dan niet vlees eet? Ik maak mij trouwens de bedenking dat er in de Bijbel toch ook vlees gegeten wordt? Wanneer de Bijbel, als basisboek van het geloof, dit toestaat, of dit vermeldt, waarom zouden christenen dit dan niet doen?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.