actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > Pro of Contra?
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Kinder-gsm’s op Belgische markt?
Moet kunnen 1 2.78%
Niet ok 35 97.22%
Stemmers: 36. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #21  
Oud 7th February 2009, 12:06
Hanne VG Hanne VG is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Ravels
Posts: 121
GSM's voor kinderen.

Persoonlijk ben ik hier helemaal geen tegenstaander van.
Oké het is misschien een commerciele zet. Maar een GSM kan toch ook zeer handig zijn. Bij onvoorziene omstandigheden kan het vaak een oplossing bieden. Stel je voor, je fietst naar school en je rijdt een lekke band. Dan biedt een GSM toch de ideale oplossing om iemand te verwittigen.
Maar ik vind dat je als ouder wel duidelijke afspraken moet maken met je kind. De GSM mag niet zomaar gebruikt worden als speeltje, maar enkel in dringende gevallen. Bijvoorbeeld wanneer je een lekke band hebt of wanneer één van je ouders je moet komen ophalen enz.

Laatst aangepast door Hanne VG : 7th February 2009 om 12:11.
Met citaat antwoorden
  #22  
Oud 8th February 2009, 13:24
Jolien Willems Jolien Willems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: herentals
Posts: 147
Ik vind het persoonlijk absoluut geen goed idee dat er gsm's op de markt gaan komen voor kinderen. De producenten houden zich tegenwoordig enkel bezig met het zoeken naar nieuwe technologie voor kinderen, omdat deze de gevaren van iets nieuws nooit kennen en dat maakt hen een gemakkelijke prooi om iets nieuws te kopen. En vanaf dat er één kind is die zo'n gsm in handen heeft gaan steeds meer en meer kinderen zo'n gsm willen, want zijn of haar vriend(in) heeft er dan ook zo eentje.
En is de aanschaf van zulk een nieuwigheid absoluut noodzakelijk? Volgens mij absoluut niet! Een kind hoort altijd bij een ouder, grootouder of verzorger te zijn... Kinderen laat je toch nooit alleen? Waarom zouden zij dan ook een gsm nodig hebben?
Het kan alleen maar schadelijker zijn voor de gezondheid, nog meer straling...
Het is dan misschien nog niet 100% bewezen dat deze radiostralen erg schadelijk zijn voor kinderen, maar als je logisch nadenkt weet je toch ook dat het zeker en vast niet gezond kan zijn! Waarom zouden ze anders pin's ontwikkelen om op de batterij van je gsm te plaatsen zodat de hoeveelheid straling verminderd??!
Met citaat antwoorden
  #23  
Oud 8th February 2009, 18:36
Julie_07's Avatar
Julie_07 Julie_07 is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 91
Zoals hier al vaak staat vind ook ik het geen goed idee.
GSMgebruik is schadelijk voor de gezondheid en is voor kinderen absoluut niet nodig. Je laat kinderen inderdaad zomaar niet alleen op stap gaan.
Maar ik vrees ook dat we deze ontwikkeling niet kunnen tegenhouden. Kinderen van tegenwoordig hebben steeds vroeger een GSM.
Ik ben leidster van een jeugdbeweging en we hebben zelfs een lid van 6 jaar met een ECHTE GSM. Ouders vinden dit een extra veiligheidsgevoel, maar ik vind het nergens voor nodig. Als ouders hun kinderen ergens afzetten (op school, sportclub of jeugdbeweging of bij vriendjes thuis) dan moeten ze erop vertrouwen dat de verantwoordelijken een oogje in het zeil houden en de ouders opbellen als er iets gebeurd.

Ik vind het weer louter 'geldklopperij' en profiteren van kinderen. Want als één kind het heeft, volgt al gauw de hele klas, zoiets steekt de ogen uit.
Echt kleine kinderen kunnen hier volgens mij ook niet goed mee omgaan. Zij beseffen niet dat ze mama niet moeten bellen als ze aan het werk is om haar te zeggen dat ze flink hun boterhammetjes hebben opgegeten (om nu maar een banaal voorbeeld te geven).

Ik ben tegen.
Met citaat antwoorden
  #24  
Oud 9th February 2009, 19:08
liselore.verbercht liselore.verbercht is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2008
Locatie: Merksem
Posts: 18
Ik vind dit ook geen goed idee. Zoals Julie zegt, denk ik dat ouders een gsm zullen kopen voor hun kinderen om zo hun veiligheid te garanderen. Mensen willen het liefste overal controle over houden. Wanneer ik in de zomer mee ga als monitrice op kamp zijn er altijd een aantal kinderen die elke keer aan hun ouders moeten laten weten hoe de dag is geweest. Veel van deze kinderen vergeten dat en voelen zich dan erna schuldig, of krijgen telefoontjes van de ouders. Ik vind dit echt niet ok, laat een kind gewoon spelen en zich amuseren. Ik vind dat kinderen ook de mogelijkheid moeten krijgen om een wereld onafhankelijk van hun ouders op te bouwen. Er is altijd wel een verantwoordelijke die ouders kan verwittigen als er iets gebeurt.
Met citaat antwoorden
  #25  
Oud 11th February 2009, 16:39
liesanne.adriaenssens liesanne.adriaenssens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: mortsel
Posts: 115
Waar komen ze nu toch allemaal weer mee af . Kindergsm's ... en waarom? Omdat zoon of dochterlief dan veiliger is want ze is altijd bereikbaar? Als verantwoordelijke ouder (vind ik persoonlijk) gaat het kind in zijn jongere jaren misschien al eens bij klasgenootjes thuis spelen maar gaat een jong kind nog niet alleen op pad. Als je absoluut je kind wil bereiken wanneer het thuis zit maar het mag de telefoon nog niet oppakken, dan zal er wel een babysit in de buurt zijn. [Zo snel laat je je kind nog niet alleen naar mijn mening].

Kinderen zouden technisch gezien geen GSM mogen voor hun 16. Een GSM voor je 16 kan op lange termijn schade aanrichten. Vele weten niet dat je van een te veel gebruik van je GSM een hersentumor (neuroom) kan ontwikkelen.
[ Voor zij die hier meer over willen weten: http://www.apotheekblanckaert.be/do...sm.xml?lang=nl]
Met citaat antwoorden
  #26  
Oud 18th February 2009, 13:40
Gerinckx Lieselotte Gerinckx Lieselotte is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Mol
Posts: 69
Dit is absoluut geen goed idee dat er gsm’s op de markt komen speciaal voor kinderen. Het feit dat ze vaak aanhalen: het is toch handig bij onvoorziene omstandigheden,… Dan vraag ik mij af is dit nu echt nodig? Normaal gezien tref je bij kinderen toch altijd volwassenen aan? Deze kunnen toch ingrijpen als er iets mis gaat. Een gsm voor kinderen is alleen handig als je van plan bent je kinderen op vroege leeftijd alleen thuis te laten of al in vele gevallen al naar een fuif laat gaan,… Zo kunnen ouders hun kinderen steeds bereiken. Alsjeblieft mensen laat kinderen gewoon nog even kinds zijn!
Met citaat antwoorden
  #27  
Oud 19th May 2009, 19:38
caroliencuypers caroliencuypers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Ekeren
Posts: 98
Ik vind het echt een slecht idee. We weten nog altijd niet precies welke gevolgen de GSM op ons lichaam heeft op langere termijn. Dit hebben we ook nog niet kunnen uitzoeken omdat de GSM nog niet zoooo lang bestaat. Maar dat er nu speciaal een kinder-GSM komt dat kan nooit gezond zijn. Het kind moet nog groeien en zeker de hersenen dus in hoeverre kan dit gezond zijn.

En tevens waarom zou een kind een GSM nodig hebben? Dat is gewoon leuk om er bij te horen maar echt nodig hebben deze kinderen dat niet. Voor jongeren kan je zeggen ok dan kunnen ze bellen in geval van nood of dergelijke maar een kind is denk ik altijd in het gezelschap van een volwassene en die heeft altijd een GSM bij voor als er zich een probleem zou voordoen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.