actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th December 2009, 17:53
Maxim.Pieters Maxim.Pieters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Schilde
Posts: 27
Kamperen voor een fles whisky

Kamperen voor een fles whisky
Liefhebbers schuiven hele nacht aan voor Duvel Distilled van Moortgat

PUURS - Zo'n vijfduizenden mensen hebben gisteren in Puurs uren aangeschoven om een fles van de nieuwe whisky van brouwerij Moortgat te bemachtigen. Sommigen hadden daar zelfs een nachtje kamperen voor over. Katleen Vastiau

Drie mannen gehuld in een schotse rok staan al sinds vrijdagavond tien uur voor de poorten van brouwerij Moortgat, de bekende Duvel-boruwer. Mac Tricke, Mac Tom en Mac Nico, buren uit Londerzeel, zijn alle drie whiskyliefhebbers. 'We hebben gewed dat we de nacht zouden doorbrengen voor de brouwerij om als allereersten een fles Duvel-whisky te kunnen kopen', zeggen ze. 'En voilà, hier staan we. Met onze Tettentent, de festivaltent van het Nieuwsblad.' De heren zijn gewapend met Porto, Vedett en Champagne. 'Omkomen van de dorst zullen we niet doen.'

Om tien uur zaterdagochtend verkocht brouwerij Moortgat de eerste flessen van de Duvel Distilled, haar nieuwe whisky. Exact 2.750 genummerde flessen, met een inhoud van 50 centiliter, worden ervan op de markt gebracht. Om zoveel mogelijk mensen de kans te geven de nieuwe blend te proeven, mag elke koper hoogstens twee flessen meenemen. De rij wachtenden is lang: rond 10 uur staan de mensen bijna tot op de A12 aan te schuiven.

'Maar dit is het wachten echt waard', zegt Patrice, die samen met haar vriendin Hélène uit Lokeren is gekomen en even later als een van de eersten naar buiten komt met haar pas gekochte whisky. 'Ik zal straks met veel plezier een glaasje proeven. We hebben gehoord dat de whisky heel zacht van smaak is. Mocht blijken dat hij ons toch echt niet smaakt, bewaren we de fles wel als collector's item', lacht Hélène.

Kris Baert van brouwerij Moortgat kijkt intussen met verbazing naar de wachtenden. 'We hadden wel wat interesse verwacht, maar dit had ik nooit gedacht', zegt hij, wijzend naar de rij die almaar langer wordt. 'Het moederbrouwsel van deze blend is net hetzelfde als dat van de Duvel. Blijkbaar zijn heel wat Duvelliefhebbers benieuwd naar de nieuwe whisky.'

Rond elf uur komt de politie aan de wachtenden melden dat er geen hoop meer is. Alle flessen zijn uitverkocht. Al wie na 9 uur in de rij is komen staan, moet met lege handen naar huis. Toch blijven een vijftigtal mensen hoopvol voor de poort staan. 'Misschien zijn er mensen die maar één fles kopen en blijft er voor ons toch nog eentje over', hoopt Rudi, die pas om halftien is komen aanschuiven.

Davy Thyssen uit Aarschot glundert. 'Ik heb enkele mensen aangesproken die wel flessen hadden kunnen kopen en ik heb een fles voor 60 euro van hen mogen overkopen', zegt hij. 'Mijn dag kan niet meer stuk en mijn lange rit is niet voor niks geweest.'

Brouwerij Moortgat heeft alvast een nieuwe blend op vat staan die over twee tot drie jaar verkocht zal kunnen worden.

Bron: Het nieuwsblad
Eigen mening: Wel daarvoor had ik ook willen aanschuiven als ik het geweten had! Er zijn er maar enkele flessen het zou leuk zijn als je er één had en kon zeggen kijk "ik heb nog een fles duvel whiskey in huis!" Dan blijft het maar bij Duvel bier
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th December 2009, 21:25
Thomas Cools Thomas Cools is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Dessel
Posts: 55
Ik vind het hilarisch wat sommige mensen over hebben voor een nieuwe dranksoort, in dit geval Duvel Whisky. Een ganse nacht, in tijden van kou en vrieskou, in een tentje voor de poort gaan slapen om er op tijd bij te zijn vind ik toch een beetje lichtjes erover gaan. Wacht dan toch zoals de meesten vanaf 7 à 8 uur aan de poort, en zij die nu geen fles konden bemachtigen hebben een ganse dag voor niets liggen aanschuiven in een super lange rij.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.