actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th February 2010, 10:12
Jan.Sauvillers Jan.Sauvillers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Geel
Posts: 43
Leerkrachten eisen geen hoger loon

BRUSSEL - De onderwijsvakbonden hebben hun eisenbundel voor een volgende collectieve arbeidsovereenkomst overhandigd aan Vlaams minister van onderwijs Pascal Smet (sp.a). Opvallend is dat de bonden heen looneisen naar voren schuiven. "Hoewel we nu eigenlijk al een verhoging van de eindejaarstoelage willen tot op het niveau van de Vlaamse ambtenaren, schuiven we dat even op de lange baan en zullen we die eis pas in de eisencahiers voor de volgende jaren opnemen", verduidelijkte Jos Van Der Hoeven van de christelijke onderwijsvakbond COC. De vakbonden zijn er zich naar eigen zeggen van bewust dat de Vlaamse regering niet over de nodige budgetten beschikt. De klemtoon ligt op het verbeteren van de arbeidsomstandigheden.


bron: Metro, 12-02-2010


Mening: Er is geen budget voor meer loon voor de leraar maar wel budget om naast wegen die in slechte staat zijn om de 200meter een bord 'weg in slechte staat' te plaatsen... Dat op zich vind ik al RAAR en ONBEGRIJPELIJK maar soit... Langs de andere kant vind ik dat een beginnend leraar wel wat weinig verdient naargelang de grote verantwoordelijk hij/zijn heeft. Meer geld zou welkom zijn maar arm zullen leraren toch niet worden van lesgeven, wel?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 15th February 2010, 12:53
Maarten Theuniszen Maarten Theuniszen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Retie
Posts: 22
Het is spijtig dat "het verbeteren van de arbeidsomstandigheden" niet concreter omschreven is in het bericht. Zo kan men niet zien wat men in plaats van de looneisen krijgt.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 15th February 2010, 17:15
Eva Thijs Eva Thijs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Gierle
Posts: 423
Leerkrachten eisen geen hoger loon

Ik vind het niet eerlijk dat leerkrachten pas na hun benoeming een hogere wedde krijgen. In het begin van hun carrière hebben ze minstens evenveel werk als een leerkracht dat al 15 jaar lesgeeft. Natuurlijk is er niet genoeg geld om alle leerkrachten meer betaald te geven, maar ik heb ook nog net gehoord dat leerkrachten het financieel niet meer aankunnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:19.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.