actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 29th September 2009, 15:32
ellen.snoeckx ellen.snoeckx is offline
Student
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 77
Kind van 17 maanden overleden na mishandeling.

Kind van 17 maanden overleden na mishandeling

dinsdag 29 september 2009
Bron: belga

Andy, het kind van 17 maanden uit Charleroi dat zondag slachtoffer was van slagen, is maandagavond in het ziekenhuis overleden. De moeder en haar vriend Jonathan B. zijn aangehouden voor mishandeling.

De bal ging aan het rollen toen zondagavond het medische personeel van het universitaire ziekenhuis van Charleroi sporen van mishandeling op het lichaampje van Andy opmerkte. De baby werd bewusteloos en met verschillende breuken teruggevonden in het appartement van zijn moeder, Mélissa, en haar vriend Jonathan B., beiden twintigers. Het koppel woont samen in Charleroi.

Jonathan B. en de moeder werden maandag meerdere uren ondervraagd door de politie en blijven alles ontkennen ondanks de vaststellingen van de dokters op het lichaampje van Andy, die maandagavond uiteindelijk overleed. Ook bij onderzoeksrechter Diane Dejardin hielden ze vast aan hun verhaal dat ze het kind bewusteloos terugvonden.

Jonathan B. werd in beschuldiging gesteld voor opzettelijke slagen en verwondingen op een minderjarige met de dood als gevolg zonder oogmerk te doden en zijn vriendin voor het niet verlenen van bijstand aan een persoon in gevaar.





Hoe laag ben je gevallen als je een kind van 17 maanden gaat slaan? Dat kind kan zich helemaal niet verdedigen en heeft dit zowiezo niet verdiend. Het had verschillende breuken en is gestorven in het ziekenhuis, dus een 'tik op het achterwerk' zal het niet geweest zijn.

De ouders blijven in elk geval schuldig. Als het waar is (wat ik ten zeerste betwijfel) dat zij hun kind zo niet hebben toegetakeld maar in die toestand hebben gevonden, blijft het onverantwoord van hen dat zij hun kind op zo'n jonge leeftijd alleen hebben achtergelaten. Normaal gezien laat je een kind van 17 maanden niet alleen thuis.

Bovendien is het hele verhaal nogal vreemd. Als de ouders het niet gedaan hebben, wat is er dan wel gebeurd? Is het kind van de trap gevallen? Een normale ouder zorgt ervoor dat het kind niet aan een trap kan geraken door de deuren dicht te doen, de trap af te sluiten, ... .

Wat er ook is gebeurd, het onschuldige kindje is eraan gestorven en dat is en blijft de verantwoordelijkheid van de ouders. Hetgeen waarvoor de moeder werd beschuldid is trouwens nogal zwakjes: 'schuldig voor het niet verlenen van bijstand aan een persoon in gevaar.' Als zij en haar vriend het kind echt zo hebben toegetakeld verdienen zij een veel zwaardere straf.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 29th September 2009, 16:50
Sander.Bogaerts Sander.Bogaerts is offline
Don't jugde me.
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Balen
Posts: 66
Misschien heb ik iets misbegrepen maar waarom gaan ze er van uit dat de vriend mishandelde en dat de moeder er niets tegen deed? Het kan toch even goed zijn dat de moeder haar kind mishandelde en de vriend niet reageerde? Ik vind het gewoon even vreemd dat ze er zo van uit gaan.

Zoiets mag niet gebeuren maar sinds er niet van een vader wordt gesproken vermoed ik dat die onbekend is en zoiets zou ook al niet mogen gebeuren. Niet dat ik die zaken probeer te vergelijken maar ik wil aanduiden dat er maar dingen niet pluis waren.

Citaat:
Baby werd bewusteloos en met verschillende breuken teruggevonden in het appartement
Ik stel me hier al vragen bij. Wie heeft het kind dan gevonden. Iemand die hun kind verwaarloost zouden ze dan toch naar het ziekenhuis gaan. Of is het een derde die de baby hebben gevonden?
__________________
"These are my principles. If you don't like them, I have others." - G. Marx.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.