actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th November 2016, 10:03
Lisa.S*pion Lisa.S*pion is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 48
Seks zonder akkoord? Moet kunnen, vindt Belg

We praten vaker dan andere Europeanen seks bij (impliciete) nee goed

Seks zonder toestemming? Volgens vier op de tien Belgen kan het op de een of andere manier verdedigbaar zijn. "Dit zijn verontrustende cijfers. We moeten hier beleidsmatig mee aan de slag gaan."

Een plek in de Europese achterhoede. Daar staat België als het gaat over het goedpraten van seks zonder toestemming. Liefst 40 procent blijkt dat te doen. Alleen in Roemenië, Hongarije, Bulgarije en Tsjechië ervaren meer inwoners dat als onproblematisch. Onze buurlanden doen het een stuk beter. In Frankrijk stopt de teller bij 31 procent, terwijl Nederland met 15 procent bij de beste leerlingen van Europa behoort. Dat blijkt uit het jongste rapport van Eurobarometer, een bevraging van de Europese Commissie.

Bronvermelding: De Morgen, 25/11/2016, http://www.demorgen.be/binnenland/s...-belg-b750f51c/

Eigen Mening: Er is maar één woord dat ik kan uitspreken na het lezen van dit artikel namelijk onmenselijk. Ik vind het onmenselijk dat vier op de tien Belgen durven denken dat seks zonder toestemming geen kwaad kan. Ik vind dat als de andere persoon nee zegt of niet in staat is om nee te zeggen dat je zijn/haar keuze moet respecteren en niet egoïstisch zijn en enkel aan je eigen behoeftes denken. 40% is een onrustwekkend getal, ik hoop dat het gaat dalen door de jaren heen en dat er iets wordt georganiseerd wordt waardoor de 40% van onze bevolking zijn mening herziet. Want anders ontstaan er steeds meer verkrachtingen in ons land en dat willen we vermijden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:22.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.