actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Mensenrechten
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th October 2016, 09:54
Lisa.S*pion Lisa.S*pion is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Geel
Posts: 48
Ophef in Frankrijk nadat tv-presentator jonge vrouw op borst kust

In Frankrijk is ophef ontstaan na een geval van ongewenste intimiteiten live op televisie. Tijdens de uitzending van het programma Touche pas à mon poste op de Franse zender C8 kuste presentator Jean-Michel Maire een van zijn vrouwelijke gasten op de borst.*Nochtans had de jonge vrouw al verscheidene keren aangegeven dat ze liever niet gekust wou worden door de presentator.*

Tijdens het programma lanceerde medepresentator Cyril Hanouna een sketch waarin de beroving van Kim Kardashian in een hotel in Parijs werd nagespeeld. Deelneemster Soraya Riffy moest voor de sketch de rol van Kardashian spelen, waarbij ze net als de Amerikaanse realityster geboeid in bad werd vastgehouden. Jean-Michel Maire kreeg de opdracht haar te bevrijden uit haar netelige situatie.*

Omdat Soraya het volgens hem zo goed had gedaan, verdiende ze wel een zoen, stelde Maire. Soraya gaf verscheidene keren aan dat ze daar geen zin in had, waarna Maire haar op de borst kuste.*

Bij de Franse Hoge Raad voor de Audiovisuele Sector liepen al meer dan 400 klachten binnen tegen Maire wegens seksueel misbruik. Ook op sociale media regende het verontwaardigde reacties.

Maire bood telefonisch zijn excuses aan bij Soraya, waarna zij liet weten geen klacht tegen hem in te dienen. "Hij heeft me gezegd dat hij sinds het voorval verschillende problemen heeft thuis en op het werk, dat zijn dochter niet naar school wil omdat ze bang is dat men haar vader een pervert vindt. Ik heb hem gezegd dat ik geen klacht tegen hem zal indienen, dat ik geen geld wil of zijn carrière wil vernietigen. Hij heeft me gezegd dat hij niet daarvoor belde, maar gewoon wou weten hoe het met me ging", vertelde Soraya aan journalisten van Slate. "Ik weet dat er veel mensen zijn die vinden dat ik hem moet aanvallen, maar dat ga ik niet doen."

Bronvermelding: De Morgen, 18/10/16, http://www.demorgen.be/tvmedia/ophe...-kust-bf7eb74e/

Eigen mening: Ik vind het gedrag van de Franse presentator zeer ongepast. Het slachtoffer in kwestie gaf duidelijk aan dat ze geen kus wou van hem. In de plaats daarvan gaf hij een kus op haar borsten. Als ik het slachtoffer was dan zou ik hem erover aangesproken hebben dat het absoluut niet geapprecieerd wordt om zomaar intiem te zijn met anderen tegen hun wil in.
Soraya heeft de presentator niet aangeklaagd voor het voorval omdat ze zijn carrière niet wil verpesten en zodat de kinderen van de presentator niet gepest zouden worden op school. Daarom is Soraya een persoon die met iedereen het goede voorheeft en daarvoor heb ik enorm veel respect. Als ik Soraya was dan had ik zeker een klacht ingediend. Want zo'n gedrag kan niet aanvaard worden. Het feit dat er al 400 klachten werden ingediend tegen de presentator wegens seksueel misbruik wil toch zeggen dat het niet eenmalig gebeurd is.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:43.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.