actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th May 2016, 15:34
Dennis.B*roeckx Dennis.B*roeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Retie
Posts: 55
‘Vermijd België’, zeggen Amerikaanse reisagentschappen

De aanslagen van 22 maart in Brussel laten ook aan de overkant van de Atlantische Oceaan hun sporen na. Uit een enquête bij zowat een derde van de reisagentschappen in de Verenigde Staten blijkt dat zij België sindsdien indelen bij de ‘te vermijden’ landen in Europa. Alleen Turkije wekt nog meer angst op.

De enquête, afgenomen door Travel Leaders Group bij meer dan drieduizend Amerikanen, laat zien dat 17 procent van de Amerikanen gedurende de komende maanden een reis naar Europa heeft gepland. Meer dan één op vier inwoners van de VS heeft de intentie om nog dit jaar naar Europa af te reizen.

De meest populaire vakantiebestemming is Frankrijk. Op zich niet verwonderlijk, ware het niet dat het land op 13 november van vorig jaar getroffen werd door bloedige aanslagen. ‘Het bewijs dat Amerikanen de dreiging en de angst geen greep laten krijgen op hun wil om de wereld en andere culturen te ontdekken’, zegt Ninan Chacko, directeur van Travel Leaders Group.

Nochtans gaat die stelling niet op voor wat ons land betreft. België blijft voor heel wat Amerikaanse burgers bovenaan de zwarte lijst. Maar liefst 1 op 7 van hen zegt reizen naar ons land te vermijden dit jaar. Alleen Turkije en president Erdogan wekken nog meer angst op. Rusland vervolledigt de top 3. Liever Poetin, dan Brussel.

De eerste statistieken over het toerisme in Brussel bevestigen: het Noord-Amerikaanse publiek blijkt erg gevoelig voor veiligheidskwesties en zal dan ook een taaie klant blijken om opnieuw warm te maken voor een reisje naar ons land.

Bron: www.standaard.be
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160518_02294661
18/05/2016 14:48

Mening: Dit is een spijtig geval. Het is natuurlijk wel begrijpelijk dat de Amerikanen dit gevoel hebben want de aanslagen zitten nog vers in het geheugen. Dit zal geen goed effect hebben op onze economie ook al is er nu rust en geen directe dreiging, mensen zijn bang geworden en vermeiden ons land. Ik vind het erg om te horen dat ook reisbureaus niet aanraden om naar België te gaan. Dit zouden de Amerikanen voor zich zelf moeten beslissen, de kans dat een Amerikaanse toerist hier tijdens zijn reis gewond zou geraken blijft nog steeds zeer klein. Waarschijnlijk is de kans nog steeds groter dat hij in een verkeersongeval terechtkomt dan in een terroristische aanval. Het is logisch dat mensen schrik krijgen maar deze schrik horen de reisbureaus niet te ondersteunen. Het is spijtig maar begrijpelijk, hopelijk is deze angst volgend jaar weg.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 19th May 2016, 13:49
Kevin.V*nRillaer Kevin.V*nRillaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Nijlen
Posts: 83
Of dit zo'n zware klap voor de economie zal zijn, weet ik niet zeker. Na wat opzoek werk, ben ik te weten gekomen dat wél 80% van al het toerisme in Vlaanderen uit Europa komt. Van die overige 20% komt slechts 4,7% uit de Verenigde Staten. Ik begrijp volkomen dat reisbureaus België momenteel afraden als reisbestemming. Na 9/11 voelen Amerikanen zich veel kwetsbaarder voor terrorisme. Stel jezelf eens de vraag: Zou ik naar een land afreizen waar er twee maanden geleden een terroristische aanslag is gepleegd? Ik denk dat het antwoord unaniem 'neen' gaat zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.