actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > VARIA > Polls
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Seksdrift verkrachters verplicht 'remmen'?
Liever nu dan straks 19 76.00%
Nee, toch niet 6 24.00%
Stemmers: 25. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th October 2008, 01:17
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Poolse regering wil seksdrift verkrachters remmen

Poolse regering wil seksdrift verkrachters remmen


Het Poolse kabinet heeft een wetsvoorstel goedgekeurd om zedendelinquenten te verplichten medische behandeling te ondergaan om hun seksuele driften af te remmen. De veroordeelden moeten de behandeling ondergaan voordat zij na hun straf te hebben uitgezeten, worden vrijgelaten. Dat zei premier Donald Tusk. De voorgestelde wet is bedoeld 'om potentiële slachtoffers maximale veiligheid te bieden", zei hij.



De wet moet gelden voor mensen die veroordeeld worden wegens verkrachting, pedofilie, incest of moord uit seksuele motieven. De regering besloot werk van de wet te maken na twee geruchtmakende incestzaken vorige maand. De wet treedt pas in werking als ook het parlement en de president er hun goedkeuring aan hebben gegeven.


Blog DM, 08/10/08
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th October 2008, 11:46
ToonThys ToonThys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Westerlo
Posts: 103
Onder het remmen van de seksdrift versta ik castratie en therapie?!
In principe heb ik er niets tegen om verkrachters hun goedje te laten afsnijden, maar of daarmee de seksdrift geremd wordt weet ik niet.
Het enige voordeel daaraan is dat als ze niet stoppen na hun straf en opnieuw zouden beginnen met verkrachten, het slachtoffer niet ongewenst zwanger kan geraken.
En therapie is ook niet altijd doeltreffend, ze kunnen nog altijd hervallen in hun oude gewoontes. Maar toch het zou misschien wel een oplossing kunnen zijn, kwaad kan het allerminst.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 8th October 2008, 12:56
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oevel
Posts: 77
Een beter initiatief zou ik me nu niet kunnen indenken!Leg maar een knoopje in die handel!

Persoonlijk vind ik misdrijven op basis van seksuele motieven, de ergste die er zijn. We staan er niet bij stil hoe vaak vrouwen, mannen, jongens, meisjes, kleuters en peuters gruwelijke zulke trauma’s met zich meedragen. Het is zeker geen “ver van men bed show”, want ook bij ons gebeurd het dagelijks!

Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 8th October 2008, 13:24
thomasopdebeeck thomasopdebeeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Geel
Posts: 147
Eerst en vooral vind ik het al raar dat die mannen terug vrij komen !!
En ten tweede vind ik dat toon gelijk heeft en dat ze gewoon moeten gecastreerd worden zodat ze ten minste geen meisjes zwanger kunnen maken.
Want eens een verkrachter is altijd een verkrachter vind ik.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 8th October 2008, 17:17
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 77
Pillen zijn tijdelijk

Ik vind het een banaal idee. Je kan je er meteen verscheidene vragen bij stellen..
- Gaan dergelijke mannen ze innemen?
- Wat als ze ze eens vergeten in te nemen?
- Hoelang gaat dit helpen? Gaan ze de pillen levenslang slikken?

..

Kortom deze oplossing is, als de mannen de pillen innemen, maar tijdelijk.
Castratie haalt op zich ook niet veel uit. Ze kunnen nog steeds "hun ding doen". Amputatie daarentegen...?
Daarom ben ik eerder voor een levenslange opsluiting in een gesloten instelling.
Deze mannen hebben de slachtoffers getraumatiseerd voor het leven en moeten hiervoor boeten.
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 8th October 2008, 19:25
MinkeVanHoof's Avatar
MinkeVanHoof MinkeVanHoof is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Zandhoven
Posts: 281
Citaat:
Orgineel gepost door Jente.Roosenbroeck
Ik vind het een banaal idee. Je kan je er meteen verscheidene vragen bij stellen..
- Gaan dergelijke mannen ze innemen?
- Wat als ze ze eens vergeten in te nemen?
- Hoelang gaat dit helpen? Gaan ze de pillen levenslang slikken?

..

Kortom deze oplossing is, als de mannen de pillen innemen, maar tijdelijk.
Castratie haalt op zich ook niet veel uit. Ze kunnen nog steeds "hun ding doen". Amputatie daarentegen...?
Daarom ben ik eerder voor een levenslange opsluiting in een gesloten instelling.
Deze mannen hebben de slachtoffers getraumatiseerd voor het leven en moeten hiervoor boeten.


Ik weet niet waarom jij begint over pillen? Ik zie nergens dat de behandeling enkel uit medicatie bestaat.
Ik denk dat uitgebreide therapie toch wel een effect kan hebben.
Levenslange opsluiting zie ik ook niet als oplossing, de instellingen zouden snel vol zitten.
Pedofilie is een ziekte en moet ook zo behandeld worden. Het is bewezen dat pedofielen nooit kunnen genezen van hun ziekte maar met de juiste begeleiding en therapie kunnen ze hun ziekte wel beheersten.
Ik weet dat het makkelijk is om te zeggen: opsluiten! castreren!
Maar je mag nooit vergeten dat het mensen blijven en dat vooral bij pedofielen het een ziekte is. Ik heb zo onlangs een film gezien over een pedofiel die probeert op een normale manier te leven maar doordat er adressen gelekt zijn wordt hij door de buurt heel hard in het oog gehouden.
Hij doet zijn best om kinderen te ontwijken zodat hij zeker niet verleid kan worden om slechte gedachten te hebben. Uiteindelijk voelt hij zich zo slecht door het gedrag van zijn omgeving dat hij zichzelf castreert. Zijn omgeving confronteerde hem constant met zijn ziekte en maakte het onmogelijk voor hem om net te proberen "normaal" te leven.
Door deze film ben ik gedwongen om de andere kant eens te bekijken en het helpt je toch om een beetje op een humanistischere manier naar de zaak te kijken.

Ik wil ze zeker niet goed praten, ik weet dat dergelijke feiten mensen traumatiseren voor heel hun leven. Ik wil gewoon dat mensen eens nadenken voor ze snel zeggen: castreren! opsluiten! Want met dergelijke antwoorden kom je niet verder.
Ik ben wel eens benieuwd wat de behandeling net inhoudt.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 8th October 2008, 19:31
Sepp's Avatar
Sepp Sepp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Leuven
Posts: 37
Citaat:
Orgineel gepost door jolein kimpe
Een beter initiatief zou ik me nu niet kunnen indenken!Leg maar een knoopje in die handel!

Persoonlijk vind ik misdrijven op basis van seksuele motieven, de ergste die er zijn. We staan er niet bij stil hoe vaak vrouwen, mannen, jongens, meisjes, kleuters en peuters gruwelijke zulke trauma’s met zich meedragen. Het is zeker geen “ver van men bed show”, want ook bij ons gebeurd het dagelijks!


'want ook bij ons gebeurd het dagelijks! '
Gebeurd zou hier met een 't' moeten zijn (gebeurt)... Maar je hebt wel gelijk wat de inhoud betreft
Vriendelijke groeten

Sepp Mondelaers
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 8th October 2008, 21:41
jolein kimpe's Avatar
jolein kimpe jolein kimpe is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: oevel
Posts: 77
Citaat:
Orgineel gepost door Sepp
'want ook bij ons gebeurd het dagelijks! '
Gebeurd zou hier met een 't' moeten zijn (gebeurt)... Maar je hebt wel gelijk wat de inhoud betreft
Vriendelijke groeten

Sepp Mondelaers


Bedankt voor de correctie!

Groetjes,

Jolein
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 9th October 2008, 11:31
Van Baekel Tim Van Baekel Tim is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: meerhout
Posts: 24
Citaat:
Orgineel gepost door Jente.Roosenbroeck
Ik vind het een banaal idee. Je kan je er meteen verscheidene vragen bij stellen..
- Gaan dergelijke mannen ze innemen?
- Wat als ze ze eens vergeten in te nemen?
- Hoelang gaat dit helpen? Gaan ze de pillen levenslang slikken?

..

Kortom deze oplossing is, als de mannen de pillen innemen, maar tijdelijk.
Castratie haalt op zich ook niet veel uit. Ze kunnen nog steeds "hun ding doen". Amputatie daarentegen...?
Daarom ben ik eerder voor een levenslange opsluiting in een gesloten instelling.
Deze mannen hebben de slachtoffers getraumatiseerd voor het leven en moeten hiervoor boeten.

ik snap ook niet waar je ineens die pillen vandaan haalt, maar ik ben ook wel een voorstander van die gesloten instelling. Dat ze daar elkander maar verkrachten dan.
Die amputatie vind ik dan persoonlijk wel weer te ver gaan..
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 9th October 2008, 21:30
Jente.Roosenbroeck Jente.Roosenbroeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2008
Locatie: Nijlen
Posts: 77
Oeps

Citaat:
Orgineel gepost door Van Baekel Tim
ik snap ook niet waar je ineens die pillen vandaan haalt, maar ik ben ook wel een voorstander van die gesloten instelling. Dat ze daar elkander maar verkrachten dan.
Die amputatie vind ik dan persoonlijk wel weer te ver gaan..





Excuseer Ik zou het ook niet weten van waar ik het haalde. Bezie het dan als een oplossing die niets zou helpen Nogmaals sorry.
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 10th October 2008, 09:13
KristofMertens KristofMertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Arendonk
Posts: 82
Ik vind ook niet dat dergelijke mensen levenslang opgesloten moeten worden. Het zou, net zoals Minke zei, een problematische situatie worden voor overvolle gevangenissen en instellingen.
Er mag wel een gepaste straf zijn. Therapie zou meer goed kunnen maken dan gewoon opsluiting alleen. Je hoort het vaak genoeg dat mensen terug hervallen, als ze nog maar net terug uit de gevangenis komen.
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 13th October 2008, 19:52
karenwolput karenwolput is offline
Nog 3 weken in Madrid :)
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Vorselaar
Posts: 184
Castreren is inderdaad de gemakkelijkste oplossing, maar als dit in je eigen omgeving gebeurt, kies je hier zeker voor! Ik ben dus zeker PRO! Ik zou hen ook nooit nog loslaten... De mensen leven immers in angst! Ga je rustig naar de Makro, kom je hem tegen... Gezellig is anders! Probeer er dan maar eens over te geraken!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:10.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.