actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2007, 18:28
katrijn.michielsen's Avatar
katrijn.michielsen katrijn.michielsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herentals
Posts: 115
Aanwijzingen van kinderarbeid in Aalsters wokrestaurant

Aanwijzingen van kinderarbeid in Aalsters wokrestaurant


Bij een huiszoeking in een wokrestaurant in Aalst zijn er aanwijzingen gevonden van kinderarbeid. Dat bevestigt het parket van Dendermonde. Een Vlaamse vrouw en haar Chinese man, die het restaurant uitbaten, zijn aangehouden op verdenking van mensenhandel en drugsverkoop.

De lokale politie en de sociale inspectiediensten deden zaterdag een huiszoeking in het restaurant Wok Paleis aan de Gentsesteenweg in Aalst. Daarbij werden vier illegalen gevat en 500 xtc-pillen gevonden.

Drie verdachten, de uitbaters van het restaurant en hun zoon, werden opgepakt. De onderzoeksrechter in Dendermonde liet de zoon vrij onder voorwaarden. Zijn ouders, een Vlaamse vrouw en haar Chinese man, zijn aangehouden op verdenking van mensenhandel en drugsverkoop.

Het parket van Dendermonde onderzoekt ook of er sprake is van kinderarbeid. Er zijn aanwijzingen dat twee minderjarigen werden tewerkgesteld in het restaurant. Het gaat om jongeren van 13 en 14 jaar. De vier illegale slachtoffers die aangetroffen werden door de politie, werden ter beschikking gesteld van de Dienst Vreemdelingenzaken.

Bron: DeMorgen

Wat vinden jullie hiervan? Is dit kinderarbeid? Zijn deze mensen schuldig? Kan dit allemaal..?
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2007, 12:52
Caroline.Deckmyn Caroline.Deckmyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Hulshout
Posts: 79
Kinderarbeid... dan denk ik aan kinderen van 7/10 jaar die verplicht moeten werken van hun ouders en dat geld dan ook thuis moeten afgeven. Maar het gaat hier dus om jongeren van 13 en 14 jaar, volgens mij zijn die helemaal niet verplicht maar doen ze dat gewoon om een centje bij te verdienen. Als ik zo oud was deed ik ook af en toe van die kleine werkjes in de zaak van vrienden van ons om zo wat te verdienen. Dus zo'n grote misdaad vind ik dit niet hoor. Maar natuurlijk, volgens de wet mag het niet en eigenlijk moeten we ons daar aan houden. Wat die mensenhandel en drugshandel betreft, dat is verschrikkelijk! Op dat vlak zijn deze mensen zeker schuldig en moeten ze gestraft worden! Waarschijnlijk konden ze hier veel geld mee verdienen, maar drugs is iets heel gevaarlijk en dat moet je dan zeker niet gaan verkopen aan verslaafden. Want zo maak je hun probleem alleen nog maar erger. Denken die mensen die echt alleen aan het geld dat ze kunnen verdienen?
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th October 2007, 13:18
Lien Boogers Lien Boogers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2007
Locatie: Geel
Posts: 125
kinderarbeid

Wettelijk kan je wel spreken van kinderarbeid. Hoewel ik als 14-jarige ook vrijwillig een hele maand vakantiewerk heb gedaan. Je kan uit het artikel niet afleiden of het verplicht was of niet.
Wat ik mij hier dan ook afvraag of meisjes van 13-14 jaar die babysitten ook aan kinderarbeid doen.
Ik vind het van de eigenaars niet echt slim. Er wordt in de horeca erg veel controle gedaan en de kinderen werken daar dan ook nog is 'het zwart'. Ik denk dat ze flink gaan mogen betalen.

Eigelijk heb ik er niets tegen dat kinderen al een centje willen verdienen voor hun 16 jaar, zolang het maar beperkt blijft.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.