actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 27th December 2017, 22:55
Kyara.N*casie Kyara.N*casie is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Veerle-Laakdal
Posts: 35
Franse regering gaat werklozen viseren

Franse regering gaat werklozen viseren

De Franse regering gaat, aldus het weekblad Le Canard Enchaîné, strenger controleren of werklozen wel werk zoeken. Het ministerie van Werk overweegt ‘hardere sancties’ tegen stempelaars die naar zijn mening niet actief genoeg een job zoeken.

Voorts dreigen werklozen verplicht te worden maandelijks op te lijsten wat zij gedaan hebben in hun zoektocht naar werk. Het weekblad baseert zich op een vertrouwelijk werkdocument uit de medewerkerskring van minister van Arbeid Muriel Pénicaud. Een officiële bevestiging van de manieren waarop het ministerie te werk zal gaan, is er nog niet.

Tegenover de zender LCI verwees president Emmanuel Macron woensdag echter naar zijn campagnebelofte, de werklozensteun te ‘hervormen’. Het is, aldus de president, ‘normaal’ zich ervan te vergewissen dat werklozen een job zoeken. ‘Dat betekent evenwel niet dat je iedereen gaat vervolgen of als verdachte beschouwt’, suste hij.

Hoewel werklozen niet bepaald bekendstaan om hun geldelijk vermogen, voorziet de regering, aldus Le Canard, in bestraffingen voor niet of onvoldoende actieve werklozen als twee maanden de uitkering halveren. Bij recidivisme kan die vijftig procent permanent gemaakt worden of gewoon geschrapt. Tot dusver kon een ‘te luie’ stempelaar in Frankrijk twee tot zes maanden een vermindering van twintig procent op zijn uitkering krijgen.

Macron beloofde tijdens zijn campagne de werkloosheidsuitkering uit te breiden tot zelfstandigen, maar ook dat het controleregime wordt opgevoerd. Over de geplande veranderingen gaat de regering eerst nog aan tafel zitten met vakbonden en werkgevers.

Gevonden op De Standaard, 27/12/2017
http://www.standaard.be/cnt/dmf20171227_03269879

MENING: Ik vind het goed dat de regering er meer op gaat toe zien of werklozen wel moeite doen om werk te zoeken. Er zijn veel gevallen waarbij dat niet zo is en dat zou niet mogen, in mijn ogen is dat profiteren van alle andere mensen. Wij betalen allemaal belastingen waarvan dan een deel bij die werklozen terechtkomt en dan zou ik het niet graag hebben dat dat geld bij iemand terecht komt die amper moeite doet om zelf werk te zoeken. Ik heb er helemaal geen probleem mee dat mijn geld bij mensen terechtkomt die veel moeite doen om een job te zoeken, al hebben ze er nog geen gevonden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.