actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2017, 21:35
joey.g*emans joey.g*emans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: HERENTALS
Posts: 43
Meer Amerikanen willen Trump afgezet zien, dan dat er voor hem willen stemmen

ARTIKEL:
Meer Amerikanen hopen op een impeachment- of afzettingsprocedure, dan dat er voor Donald Trump willen stemmen bij de volgende presidentsverkiezingen in 2020. Tot die conclusie komt een onderzoek van NBC News en Wall Street Journal.

Het onderzoek peilde naar de publieke opinie over Trump nu hij bijna een jaar in het Witte Huis woont. Slechts 36 procent van de deelnemers gaf aan 'waarschijnlijk tot zeker' voor Trump te stemmen als hij zich opnieuw verkiesbaar stelt. 52 procent stelt op een Democraat te willen stemmen.

Opvallend is dat 41 procent van de deelnemers hoopt dat een afzettingsprocedure tegen Trump wordt opgestart. Een meerderheid (54 procent) gaf aan dit niet te willen.
Afzetting onwaarschijnlijk

In het Amerikaanse Congres zijn al resoluties voor de afzetting van Trump ingediend, maar met weinig effect. Democraat Al Green vroeg eerder deze maand een stemming over zijn resolutie waarin hij beweerde dat Trump "hoge misdrijven" had begaan die voortkwamen uit zijn "onverdraagzaamheid, haat en vijandigheid." Een meerderheid veegde zijn resolutie van tafel.

Afgevaardigde Steve Cohen (Democraat) diende vijf resoluties voor de afzetting van Trump in, maar heeft nog niet om een stemming gevraagd. Cohen stelt dat het momenteel - door een Republikeinse meerderheid - nagenoeg onmogelijk is om een afzettingsprocedure op te starten. Hiervoor is in het Huis van Afgevaardigden een meerderheid nodig en in de Senaat een tweederdemeerderheid.
Populariteit

Trump begon als de minst populaire president bij aantreden in bijna vier decennia. Het voorbije jaar bleef zijn approval rating laag. Uit een enquête van CNN van deze maand blijkt dat Trump de minst populaire president na één jaar in het Witte Huis is sinds 1981.

Trump heeft zijn aanhang herhaaldelijk aangespoord om geen aandacht te schenken aan enquêtes en peilingen. Hij beweert dat de meerderheid van de Amerikanen tevreden is met zijn leiderschap. "De belastingverlaging, inclusief het grootse boorproject in Alaska (...)tonen aan wat voor ongelooflijk jaar we hebben gehad. Laat de Fake News jullie niet van de wijs brengen ...", tweette Trump eerder deze week.

BRON:
https://www.demorgen.be/buitenland/...emmen-b33c182b/, De Morgen op 26/12/2017

EIGEN MENING:
Ik verschiet er van dat het nog maar amper een jaar geleden is dat Trump in het Witte Huis is gaan wonen. Er is al zo veel gebeurd sindsdien en ik zal niet zeggen dat alles slecht was, maar toch zat er niet al te veel goeds bij. Een jaar Trump heeft er voor gezorgd dat er in mijn opinie meer verdeeldheid heerst in Amerika en dat is wel jammer.
Het gedeelte over de impeachment-procedure lijkt me eerder onnodig. Hoewel de cijfers duidelijk zijn over de mening van de deelnemers van het onderzoek, is er echter meer kans dat de procedure niet ingezet zal worden dan wel. Ik hoop dat Trump niet te veel uitsteekt in de komende 3 jaar en dat er daarna gewoon terug een deftige president kan opkomen met charisma en duidelijke doelen. Het feit dat Trump nu na 1 jaar de meest ongeliefde president is sinds 1981 zegt in mijn ogen genoeg over de kans dat hij zichzelf zal opvolgen en dus een nieuw mandaat zal kunnen beginnen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 26th December 2017, 22:53
Sander.S*eeckx Sander.S*eeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Arendonk
Posts: 67
Ik denk ook dat de kans dat Trump herkozen wordt in 2020 fenomenaal klein is, maar zoals in december 2016 bleek zijn de wonderen de wereld nog niet uit.
Ik vind dat dit artikel echter maar weinig relevant is. Zoals gebleken zijn peilingen amper indicatief voor het daadwerkelijke stemgedrag van de Amerikaan. Aangezien beide peilingen maar onbetrouwbare peilingen en niets officieel zijn, is het dus ook zinloos om ze te vergelijken. Daarnaast komt het vrij vaak voor dat de verkozen politicus na verkiezing niet meer populair is bij het volk. Over het algemeen denk ik dat er niet over een afzettingsprocedure gesproken dient te worden tot wanneer een overweldigende meerderheid zich hier achter plaatst of de politicus feiten heeft gepleegd die een afzetting waarborgen. Als er telkens wanneer een verkozen politicus niet meer voldoende populair is om herkozen te worden een afzettingsprocedure gestart zou moeten worden, zou dit enorm vaak gebeuren denk ik.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.