actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 26th December 2017, 21:10
joey.g*emans joey.g*emans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: HERENTALS
Posts: 43
Politievakbond boos: “Wanneer hadden de agenten hun cadeautjes dan wel moeten kopen?”

ARTIKEL:
Politievakbond NSVP verdedigt de twee agenten die met winkelzakjes gefotografeerd werden in het Brusselse winkelcentrum Dockx.

De foto werd zondag gedeeld op de Facebookpagina ‘Alertes Contrôles De Police - Infos Bruxelles’. Hoewel de persoon die het kiekje online plaatste in het bijschrift specifiek laat weten geen problemen te hebben met winkelende agenten – “het is Kerstmis voor iedereen, dit is helemaal geen kritiek” – heeft de politiezone Brussel-Hoofdstad door de foto wel een intern onderzoek opgestart.

“Heeft de marionet die deze foto genomen heeft zichzelf al eens afgevraagd wanneer de agenten anders hun cadeautjes hadden moeten kopen? Tijdens de openingstijden van de winkels moeten ze jullie namelijk beschermen”, zucht Thiery Belin van politievakbond NSVP vandaag op Twitter. “Ik vind het zielig om agenten te fotograferen”, verduidelijkt hij aan La Dernière Heure. Volgens hem is de foto wel degelijk bedoeld om de politie schade toe te brengen. "Er wordt met veel minachting gekeken naar onze politiemensen. Maar zij zorgen er wel voor dat iedereen plezier kan hebben en zonder zorgen kan kerstshoppen. Hoewel deze foto geen ideale situatie schetst, mogen we toch echt niet vergeten dat ook zij nog altijd mensen zijn.”

De politie betreurt het voorval evenwel, omdat er van de agenten verwacht wordt om tijdens hun dienst zowel fysiek als mentaal beschikbaar te zijn voor hun taken. "In een context van dreigingsniveau 3 is het belangrijk om snel en efficiënt te kunnen reageren op incidenten, wat niet het geval is als je met boodschappen over straat loopt", stelde politiewoordvoerder Olivier Slosse gisteren. "Met dit gedrag ondermijnen de agenten de waardigheid van hun ambt. Er zullen dan ook gepaste straffen toegepast worden", klinkt het nog.

BRON:
https://www.demorgen.be/nieuws/poli...kopen-b0f173ce/, De Morgen op 26/12/2017

EIGEN MENING:
''Hoewel deze foto geen ideale situatie schetst, mogen we toch echt niet vergeten dat ook zij nog altijd mensen zijn.''
Dat is de zin waarin ik me het hardste kan vinden. Politie zijn natuurlijk ook maar mensen en ze hebben inderdaad geen ander moment om te kunnen winkelen.
Anderzijds kan het natuurlijk niet zijn dat wanneer er code 3 van kracht is, deze sleutelfiguren op gebied van veiligheid rustig een kleine pauze nemen om te shoppen. Ik begrijp dat er over deze foto heel veel ophef is en dat er veel gemengde gevoelens zijn want ik weet zelf ook niet goed of ik het wel of niet zou kunnen door de vingers zien.

Laatst aangepast door joey.g*emans : 26th December 2017 om 21:22.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:15.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.