actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th October 2014, 14:14
Julie P*oost Julie P*oost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 35
De Croo: "67 jaar zal voor een zeer beperkte groep zijn"

De Croo: "67 jaar zal voor een zeer beperkte groep zijn"

De regering-Michel gaat dan wel de pensioenleeftijd optrekken, uitzonderingen hierop zullen blijven bestaan. Dat zei Open Vld-vicepremier Alexander De Croo - twee dagen geleden nog minister van Pensioenen - in 'De Zevende Dag'. "67 jaar zal voor een zeer beperkte groep zijn", zei De Croo. "De uitzonderingen voor zware beroepen en een lange loopbaan blijven bestaan".

Men kijkt nog altijd meer naar de loopbaan dan naar de leeftijd
Alexander De Croo (Open Vld)
"Men kijkt nog altijd meer naar de loopbaan dan naar de leeftijd. Iemand die op 18 jaar is beginnen werken, kan ook na deze hervorming op 61 met pensioen", zei De Croo. "We gaan ook maatregelen nemen dat het arbeidsmodel zich aanpast. Een van de zaken die we doen om het gemotiveerd tijdskrediet uit te breiden van drie jaar tot vier jaar".

De Croo en zijn N-VA-collega Jan Jambon blijven er wel bij dat het optrekken van de pensioenleeftijd nodig was. "We leven allemaal langer, we studeren ook allemaal langer. Eigenlijk weet iedereen dat dat op termijn niet houdbaar is. Er zijn ook omkaderende maatregelen nodig, maar in essentie weet iedereen dat dit nodig is".

Jambon en De Croo zouden er overigens geen probleem mee hebben dat de loopbaan- en leeftijdsvoorwaarden van de parlementaire pensioenen - nu kan een parlementslid op 60 met pensioen - gelijkgeschakeld worden met die van de privésector

Bron: De Morgen
Datum: 12 oktober 2014
Link:http://www.demorgen.be/binnenland/d...-zijn-a2085933/

Eigen mening:
Alexander De Croo zegt dat er uitzonderingen blijven bestaan maar wat zijn zware beroepen? De uitzondering van de lange loopbaan vind ik ook dubbel; wat met mensen die een lange studieperiode achter de rug hebben? In het artikel wordt gezegd dat iedereen eigenlijk weet dat de verhoging van de pensioenleeftijd noodzakelijk is. Volgens mij is dit inderdaad het geval maar langs de andere kant begrijp ik de verontwaardigde reacties. Mensen zien zichzelf op hun zevenenzestigste niet meer werken, ze hebben een compleet ander beeld van hoe ze zich op die leeftijd zouden bezighouden. Ik denk niet dat het zo makkelijk gaat zijn; het kan zijn dat (sommige) mensen gewoon op en uitgeput zijn op die leeftijd. Volgens mij moet er nog heel wat uitgewerkt worden op het gebied van dit nieuwe akkoord.

Laatst aangepast door Julie P*oost : 12th October 2014 om 14:22.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:30.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.